سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

عضو شورای هماهنگی تشکل‌های بخش کشاورزی گفت: اجرای مصوبه الگوی کشت تنها راهکار دستیابی به خودکفایی محصولات اساسی است که انتظار می‌رود زیرساخت و اعتبارات لازم فراهم شود.

کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری در راستای افزایش تنوع فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه ایجاد شده‌اند و مناسب افرادی هستند که وقت و دانش کافی برای تجزیه و تحلیل بازار ندارند.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: هم اکنون کمبودی در عرضه برنج و شکر نداریم و تنها در حوزه قیمت باید نظارت دقیق در بازار صورت بگیرد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری گفت: در فروردین میزان جابه جایی کالا‌های اساسی از بنادر به 1.5 میلیون تن رسید که رشد 7.5 درصدی نسبت به سال قبل داشته است.

بنابر برنامه هفتم و سیاست وزارت جهاد کشاورزی در 5 محصول اساسی و استراتژیک باید به خودکفایی 100 درصدی برسیم که در صورت تحقق، میزان خروج ارز از کشور به نصف کاهش می یابد.

ما 2200 مهمان در نمایشگاه اکسپو 2024 داریم و همچنین 50 مقام عالی رتبه اقتصادی، تجاری و سیاسی در راس هیئت‌های تجاری به کشور آمده اند.

معاون وزیر نفت: 100 میلیون فوت مکعب تاکنون از مشعل‌ها جمع آوری شده و طی 3 سال آینده دیگر هیچ مشعلی در پالایشگاه و پتروشیمی‌های کشور نخواهیم دید.

وزیر جهاد کشاورزی از خرید بیش از 60 هزار تن دانه‌های روغنی در کشور خبر داد.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: محور کرج _ چالوس به دلیل عملیات تعمیر و نگهداری و آزاد راه تهران _ پردیس به دلیل نصب دوربین تا 20 اردیبهشت ماه مسدود است.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی جدید از سه شنبه 11 اردیبهشت ماه از غرب وارد کشور می‌شود.

سخنگوی مرکز مبادله گفت: با برگزاری 21 حراج حضوری جمعا 2896 کیلوگرم شمش طلا در مرکز مبادله ایران معامله شده است.

سخنگوی صنعت برق گفت: صاحبان دستگاه‌های استخراج رمز ارز از زمانی که مشخص شود به صورت غیرمجاز از برق استفاده کرده‌اند، تا صد برابر تعرفه‌های برق مشمول جریمه می‌شوند.

بیست و دومین حراج شمش طلا روز سه شنبه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مولدسازی دارایی‌ها شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به مازاد تولید بر نیاز کشور، ماهانه حداقل 10 هزارتن تخم مرغ توسط پشتیبانی امور دام باید خرید تضمینی شود تا بازار به تعادل برسد.

رئیس سازمان فضایی کشور گفت: تصویربرداری ماهواره پارس 1 می‌تواند در کمتر از 100 روز 95 درصد از اراضی کشور را انجام دهد.