چهارشنبه 18 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون وزیر صمت گفت: هزار و 200 میلیارد تومان برای پروژه سرمایه‌گذاری انتقال آب به شهرک‌های صنعتی مورد تقاضا در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بازرسی و نظارت وزارت جهاد گفت: با توجه به عدم تغییر حقوق و عوارض گمرکی و تخصیص ارز 28 هزار و 500 تومانی، تغییر قیمت کالا‌های اساسی تخلف است.

رئیس اتحادیه مرغداران گفت: هر شانه تخم‌مرغ برای مصرف کننده به 65 هزار تومان رسیده است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با تحقق شرایط مساعد بارش در اردیبهشت ماه و افزایش میزان خرید، نیاز صنف و صنعت از محل تولید داخل تامین می شود به طوریکه نیازی به واردات نداریم.

بررسی ها نشان می دهد با راه‌اندازی سامانه خودنویس علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی شاهد کاهش مدت زمان انعقاد قراردادهای اجاره بوده‌ایم.

مدیراجرایی سندیکای چای گفت: سال گذشته 52 هزار تن قهوه وارد کشور شد که نسبت به سال 1401 بیش از 17 هزار تن رشد داشته است.

مدیرکل روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: پرواز‌های دبی، امارات و شارجه به دلیل بارش سنگین باران با مشکل مواجه شده‌اند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: بسته‌های تشویقی از جمله پرداخت تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن به بافت‌های فرسوده جهت نوسازی واحد‌ها به مردم ارائه می‌شود.

زنجیره فولاد کشور با جهش 66 درصدی صادرات نسبت به سال 1401 از 30 میلیون تن فراتر رفته که درآمد 7.6 میلیارد دلاری را برای کشور در پی داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تخصیص اراضی و پرداخت تسهیلات ساخت، مشارکت‌های مردمی را در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تقویت می‌کند.

نماینده ویژه تجاری ایران در عراق گفت: پارسال صادرات ایران به عراق بدون احتساب گاز 13 درصد افزایش یافت که پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال به 15 درصد برسد.

مشاور مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: پرواز‌ها در تمامی فرودگاه‌های کشور به حالت عادی بازگشته و مسافران با شماره 199 تماس بگیرند.

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: امسال رقمی معادل 18 میلیون راس باید از گردونه تولید خارج شود، درحالیکه کل کشتار دام سال های گذشته در طول سال 7.5 تا 8 میلیون راس بوده است.

در حالی که درآمد حاصل از مالیات واحدهای خالی و لوکس در بودجه 1403 یک هزار و437 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که طبق آخرین آمارهای وزارت راه وشهرسازی 182 هزار واحد مسکونی خالی به بازار مسکن عرضه شده است.

بنابر اعلام مسئولان، طرح کهربا (طرح پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی) در شش بانک عملیانی شده که عملیاتی شدن این پروژه و حذف کارت‌های بانکی به صورت فیزیکی آمار کلاهبرداری از طریق دسترسی به اطلاعات کارت‌های بانکی اشخاص به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای اعلام می‌کند برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد.