چهارشنبه 18 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیرعامل بنیاد مسکن استان تهران گفت: قیمت هر مترمربع واحد‌های نهضت ملی مسکن شهر‌های زیر 50 هزار نفر تهران در سال گذشته 9 میلیون تومان بود.

سخنگوی صنعت آب با اشاره به بارش‌های مناسب هفته‌های گذشته، میزان پرشدگی سد‌های کشور را 61 درصد اعلام کرد.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: 60 درصد صنعت طیور مشمول ارز دولتی و 40 درصد کالا‌ها با ارز آزاد تامین می‌شود.

بر اساس ابلاغیه دستیار ویژه وزیر صمت، ثبت برنامه ماهانه واحد‌های تولیدی در سال 1403 در سامانه جامع تجارت الزامی شد.

عضو انجمن فولاد کشور گفت: تولید فولاد کشور به بیش از 32 میلیون تن رسید که بالاترین میزان در تاریخ فولاد کشور است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود 50 هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و هنوز تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

بانک مرکزی از آغاز اجرای طرح «کهربا» خبر داد که بر اساس آن امکان تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی فراهم می‌شود.

معاون سازمان امور جنگل گفت: در سال نخست طرح کاشت یک میلیارد درخت بیش از 250 میلیون اصله نهال تولید شد.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: از ظرفیت مردمی‌سازی ساخت مسکن غافل نشویم چراکه با استفاده از این ظرفیت رشد مسکن بعد از 10 سال غیرتورمی شد.

خودروسازی آمریکایی تسلا کاهش مشاغل جهانی خود را در دستور کار قرار داده که این اقدام شامل بازار‌های بزرگی مانند چین و آمریکا نیز می‌شود.

خودروساز ژاپنی هوندا تصمیم دارد تا سال 2027 نسل‌های بعدی خودرو‌های برقی خود را در چین به عنوان بزرگترین بازار خودروی جهان عرضه کند.

بنابر اعلام مسئولان سازمان بورس، احتمالا مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت عملکرد مالی 1401 شرکت‌ها خرداد خواهد بود، سودی که برای دریافت آن نیاز به مراجعه به هیچ سایتی نیست.

بنابر آمار سالانه 30 تا 35 درصد محصولات کشاورزی در کشور به هدر می‌رود درحالی‌که نوسازی ناوگان مکانیزاسیون به واسطه کاهش دورریز در تحقق شعار سال و خودکفایی محصولات استراتژیک موثر است.

سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر ظرفیت فعلی صادرات تجدیدپذیر‌ها معادل ظرفیت 25 درصد صادرات کل برق کشور است که بیش از این هم می‌تواند توسعه پیدا کند.

عشقی گفت: اعتمادسازی مهمترین بخش در بازار سرمایه است و تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند که اعتماد با تصمیمات به موقع به بازار سرمایه بازگردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت و نوسازی بیش از 260 هزار واحد مسکونی فرسوده در سراسر کشور با مشارکت مردمی کلید زده شد.