چهارشنبه 18 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای اعلام می‌کند برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد.

مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش های اخیر در برخی مناطق جنوبی بی سابقه بوده و این بارش ها تا پایان هفته در این مناطق تشدید خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 25 هزار واحد مسکونی فرسوده در مرحله نوسازی است که با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت مردمی به مرحله بهره‌برداری رسید.

عضو شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی گفت: سالانه حداقل 15 تا 20 همت اعتبار با بهره کمتر از 10 درصد باید به توسعه مکانیزاسیون اختصاص یابد.

بانک مرکزی «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی - ریالی» را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: از 445 روستای بی‌برق در ابتدای سیل در سیستان و بلوچستان مشکل 380 روستا رفع شده است.

سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: باید معافیت ها را هدفمند کنیم و تاثیر معافیتی را که اعمال می کنیم در حوزه مورد نظر ببینیم.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و عشایر توصیه می‌شود که هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند.

مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون 2 میلیارد و 484 میلیون دلار تامین ارز صورت گرفته شده است.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها گفت: امسال عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در 4 میلیون هکتار باید اجرا شود که نیازمند 3 تا 3.5 همت اعتبار است.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم در سراسر کشور واریز شد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه 11 تا 27 هزار تومان بوده و عرضه بالاتر از 30 هزار تومان گرانفروشی است.

مرکز مبادله ارز و طلای ایران زمان بعدی جلسه حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله را اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: پروازهای دبی و شارجه و کشورهای حاشیه خلیج فارس که از روز گذشته لغو شده بود، برقرار شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ظرفیت تولید این صنعت در سال 1402 از مرز 95 میلیون تن عبور کرد و این ظرفیت تا پایان سال بیش از 100 میلیون تن خواهد شد.

کارشناس اقتصادی گفت: با کلید خوردن طرح کهربا یعنی استفاده از موبایل برای پرداخت‌ها به جای کارت بانکی امنیت پرداخت‌ها ارتقاء پیدا می‌کند.