چهارشنبه 18 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

بانک مرکزی سال گذشته بیش از 69 میلیارد دلار تامین ارز را برای واردات کالا و خدمات مورد نیاز انجام داد.

مجری طرح خودکفایی گندم گفت: با توجه به اثر شیوع آفت سن و علف‌های هرز بر کمیت و کیفیت محصول، کشاورزان باید توصیه‌های لازم برای مبارزه را جدی بگیرند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در اجرای بسته‌های 19 بندی نوسازی بافت فرسوده امسال به مرحله عملیاتی شدن می‌رسد.

وزیر جهاد کشاورزی از تسهیل تخصیص ارز ترجیحی برای واردات کالا‌های اساسی طی سال گذشته و امسال خبر داد.

علی‌آبادی گفت: تامین ارز به بیش از 42 میلیارد دلار در سال گذشته رسید و با تلاش دولت در سال 1403 مشکلی برای تأمین ارز نخواهیم داشت.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: با توجه به افزایش میزان جوجه ریزی و تولید مرغ گرم نیازی به عرضه مرغ منجمد نداریم‌.

مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری گفت: مشکلی از لحاظ تامین ناوگان حمل ونقل مسافری اتوبوس برون شهری برای جابه جایی مسافران در عید فطر نداریم.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: 798 پرواز برنامه‌ای و فوق‌العاده در مسیر‌های داخلی انجام شده که رشد 33 درصدی داشته است.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به مازاد تولید، در 3 ماهه نخست سال 30 هزارتن تخم مرغ باید از سطح بازار جمع‌آوری شود.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه شاخص بهای مصرف‌کننده دارد، که برای پایان سال در کانال 20 درصد تعیین شده است.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و تاجیکستان افزایش قیمت کالا‌ها به بهانه افزایش نرخ ارز غیررسمی، توجیه پذیر نیست، زیرا بانک مرکزی همه نیاز ارزی واردات را با ارزی نیمایی تأمین می‌کند.

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با توجه به مازاد تولید، روزانه 500 تن گوجه فرنگی در راستای تعدیل قیمت باید از سطح بازار جمع آوری شود.

قیمت نفت پس از دو روز متوالی کاهش، در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به محدودتر شدن عرضه خاورمیانه که رشد بیش از حد ذخایر آمریکا را تحت الشعاع قرار داد، افزایش یافت.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در تمامی محورهای شمالی و اصلی کشور را شاهد هستیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: 41 هزار هکتار اراضی تا به امروز شناسایی شده است و با ظرفیت‌های مردمی تولید مسکن تقویت خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال تولید تیلاپیا با رشد دو برابری نسبت به سال قبل به یک هزار و 600 تن برسد.