چهارشنبه 18 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با توجه به مازاد تولید، روزانه 500 تن گوجه فرنگی در راستای تعدیل قیمت باید از سطح بازار جمع آوری شود.

قیمت نفت پس از دو روز متوالی کاهش، در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به محدودتر شدن عرضه خاورمیانه که رشد بیش از حد ذخایر آمریکا را تحت الشعاع قرار داد، افزایش یافت.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در تمامی محورهای شمالی و اصلی کشور را شاهد هستیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: 41 هزار هکتار اراضی تا به امروز شناسایی شده است و با ظرفیت‌های مردمی تولید مسکن تقویت خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال تولید تیلاپیا با رشد دو برابری نسبت به سال قبل به یک هزار و 600 تن برسد.

کارشناس حوزه مسکن گفت: با راه‌اندازی سامانه خودنویس از بهمن ماه سال گذشته شاهد انحصار زدایی در بازار اجاره مسکن بوده‌ایم.

بانک مرکزی برای امسال نرخ رشد نقدینگی را به طور متوسط 23 درصد با امکان تغییر در یک بازه مثبت و منفی 2 درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه شاخص بهای مصرف کنند هدف‌گذاری کرده است.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن تهران گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی گره رکود بازار مسکن را باز و به سمت رونق هدایت می‌کند.

استفاده از ظرفیت‌های مردمی با پرداخت تسهیلات مسکن می‌تواند بازار را به آرامش برساند که در همین راستا 15هزار و 800 فقره تسهیلات ودیعه پرداخت شده است.

23 فروردین با حضور رئیس‌جمهور، قرارداد‌های سرمایه‌گذاری مشارکت عمومی و خصوصی در صنعت آب و فاضلاب و پروژه‌های آب و فاضلاب استان تهران افتتاح می‌شود.

46 میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن توسط تولیدکنندگان بزرگ در سال گذشته تولید شده است.

معاون هماهنگی مالی و امور مجامع شرکت توانیر، تامین منابع مالی را از مباحث اصلی صنعت برق در ناترازی اقتصادی عنوان کرد.

کارشناس بازار سرمایه گفت: در طول هفته نماد‌های پرتراکنش و شاخص ساز با رنج مثبت مواجه شدند و شاخص بورس در مجموع صعودی شد.

فلاح گفت: با راه‌اندازی نخستین خزانه غیربانکی طلا در حال حاضر بیش از 6 تن طلا در انبار‌های بورس کالا وجود دارد.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ممنوعیت تردد از محور چالوس و آزادراه تهران _ شمال به دلیل بار ترافیکی سنگین گزارش شده است.

رئیس اداره تواقف نامه‌های بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: خط مسافری دریایی بین ایران و عراق ظرف دو ماه آینده با اولویت دو بندر خرمشهر و بصره راه اندازی می‌شود.