چهارشنبه 18 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاونت توسعه و مدیریت منابع صندوق بازنشستگی فولاد از پرداخت وام ضروری 20 میلیون تومانی به بازنشستگان صندوق خبر داد و گفت: ثبت‌نام الکترونیکی بازنشستگان از اول اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: با واردات دام‌های مولد پایه پروار و حمایت از تولید داخل امکان تامین نیاز داخل وجود دارد.

وزیر نفت گفت: درآمد‌های ارزی در سال جهش تولید افزایش می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اجرای طرح کلید به کلید و کلید به زمین در نوسازی بافت‌های فرسوده تنها با مشارکت مردم امکان‌پذیر خواهد شد.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: طبق قانون بودجه سال 1403 هیچ نرخ مالیات بر ارزش افزوده جدیدی مشمول طلا، جواهر و پلاتین نمی‌شود.

با توجه به گلایه‌مندی کشاورزان به اعلام نرخ خرید گندم و پیگیری اتحادیه‌های تولیدی در خصوص تحویل جایزه گندم انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر این امر در دستور کار قرار گیرد.

سامانه املاک و اسکان برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی راه‌اندازی شد اما به دلیل کوتاهی سازمان‌های مربوطه برای در اختیار قرار دادن اطلاعات، هنوز نتایج مورد انتظار محقق نشده است.

نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی با هدف‌گذاری 350 هزار واحد امسال با مشارکت‌های مردمی اجرایی خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از فردا در نواحی شمال و شمال غرب کشور تا پایان هفته شاهد تشدید بارش‌ها خواهیم بود.

سرپرست دفتر امور اکتشاف وزارت صمت گفت: سهم معادن از صادرات غیرنفتی کشور 56 درصد است که این میزان در وضعیت اقتصادی فعلی اهمیت بالایی دارد.

مدیر اجرایی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان گفت: در گام سوم طرح هوشمندسازی یارانه نان، نظرات مردمی منجر به بهبود عملکرد نانوا‌ها و کمک هزینه آنها می‌شود.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از جمع آوری 20 درصدی کارت آزاد جایگاه‌های سوخت خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همزمان با تامین 38 هزار هکتاری اراضی در نهضت ملی مسکن پرداخت تسهیلات مشارکت مردم را افزایش می‌دهد.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی گفت: بر اساس آمار گمرک در 11 ماهه سال گذشته 24 هزار تن ماهیان گرم آبی صادر شده است.

مدیرعامل شرکت توانیر از ممنوعیت تبلیغ کولر‌های گازی بر اساس مصوبه شورای عالی انرژی و با توجه به آستانه فصل گرما در کشور خبر داد.

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: بر اساس آمار، ورودی بار میوه و صیفی در میدان مرکزی به 17 تا 18 هزار تن رسیده است.