یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

خبرهای خوش درمانی در کهگیلویه‌وبویراحمد؛ از پرداخت هزینه تا درمان ناباروری

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
خبرهای خوش درمانی در کهگیلویه‌وبویراحمد؛ از پرداخت هزینه تا درمان ناباروری

راه اندازی مراکز درمانی نازایی در کهگیلویه‌وبویراحمد سبب می‌شود تا زوج‌های نابارور با حضور در این مراکز و دریافت کمک‌هزینه‌های درمانی به فرزنددار شدن امیداور شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس ناباروری یک تجربه دردناک عاطفی احساسی است که پیامدهای روانی آن با واکنش های غم و غصه و اندوه همسان می شود.

تحمل زندگی بدون بچه بسیار سخت است چراکه به مرور زمان زندگی زوجین دچار یکنواختی میشود و تحمل نداشتن فرزند و ماندن در کنار همسر برای بسیاری از همسران کابوس است، اما خیلی ها از این واقعه برای خود فرصت ساخته اند تا بتوانند از شرایط به بهترین نحو استفاده کنند.

این موضوع باعث شد تا درمان ناباروی در دهه های اخیر توسط متخصصان و نخبگان بومی کشور مورد توجه قرار گیرد و نتیجه این تلاش ها درمان ناباروری به وسیله روش های تخصصی است تا کشور ایران را در این حوزه در رده کشورهای پشرفته در حوزه درمان ناباروری تبدیل کند.

استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین در سالیان اخیر با راه اندازی مراکز ناباروی توانسته است رنج نداشتن فرزند را از خانوادها دور کند و از سوی دیگر مانع از مهاجرت زوج های نابارور به دیگر استان ها برای درمان ناباروری شوند.

یکی از مراکز درمان ناباروی استان، در گچساران واقع شده است این مرکز در بیمارستان بی بی حکیمه در سال 95 راه اندازی شد تا بتواند نسخه ناباروی زوج های جوان را در خود استان درمان کند.

از طرفی مدیر کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد در گفت وگو با صبح زاگرس برای حمایت بیمه ای از زوج های نابارور گفت: درمان ناباروری در زوج ها هزینه های زیادی دارد که در این راستا دولت با ایجاد مراکز درمانی، درصدد رفع مشکلات نازایی است.

کیان دهراب پور با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد دو مرکز درمان نازایی در گچساران و کوثر دولت آباد یاسوج برای کمک به درمان نازایی احداث شده است، گفت: مرکز درمانی بی بی حکیمه گچساران به سیستم های روز مجهز شده است و با هر دفترچه در مانی و بعد از ارجاع توسط دکتر متخصص، افراد می توانند سه بار از هزینه رایگان ناباروری برخوردار شوند.

وی به مطالعات صورت گرفته برای درمان ناباروری پرداخت و ادامه داد: حدود 30 الی 40 درصد بررسی های میدانی نشان داد که زوج های جوان نتایج مثبتی دریافت کردند.

دهراب پور به مرکز ناباروری کوثر در دولت آباد یاسوج اشاره کرد و ادامه داد: تلاش برای تجهیز این مرکز درمان ناباروری توسط دانشگاه علوم پزشکی یاسوج وجود دارد تا بعد از تجهیز در این حوزه فعالیت صورت گیرد.

وی افزود: تا پایان شهریور ماه حدود 113 مراجعه جهت درمان ناباروری به این مراکز مراجعه کردند، گفت: از این تعداد مراجعات حدود 1 میلیارد و 458 میلیون تومان توسط بیمه سلامت هزینه و تخفیف به مردم داده شده است و ماهانه 162 میلیون تومان در حوزه ناباروری پرداخت کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد افزود: افرادی که به بخش های خصوصی دیگر استان ها برای درمان نازایی مراجعه کردند، با آوردن هزینه کرد خود، هزینه های طبق تعرفه دولتی به آنها پرداخته می شود.

انتهای پیام /

خبرهای خوش درمانی در کهگیلویه‌وبویراحمد؛ از پرداخت هزینه تا درمان ناباروری 2
خبرهای خوش درمانی در کهگیلویه‌وبویراحمد؛ از پرداخت هزینه تا درمان ناباروری 3
خبرهای خوش درمانی در کهگیلویه‌وبویراحمد؛ از پرداخت هزینه تا درمان ناباروری 4