یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

آموزشی وب‌گاه خبر آنلاین

آموزشی وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: نماینده بروجرد در مجلس گفت: مهم‌ترین نقطه قوت آقای فیاضی کار و سابقه مسئولیت در مرکز پژوهش‌های مجلس است. از این رو با شناختی که نسبت به حوزه آموزش کشور دارد می‌تواند این وزارتخانه را به نحو احسن اداره کند.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: وزیر آموزش و پرورش هر که باشد طبیعتا نمی‌تواند در همه حوزه‌های این وزارتخانه واجد دانش، مهارت و تجربه مدیریتی باشد ولی اگر از آزمون مدیریت در یکی از حوزه‌های نظام تعلیم و تربیت موفق بیرون آمده باشد می‌تواند مخاطبان فرهیخته این مجموعه را نسبت به امکان موفقیت خود در این بزرگ‌ترین دستگاه اجرایی کشور امیدوار سازد.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: دکتر وحید کریمی‌پور استاد فیزیک دانشگاه شریف معتقد است در کشور ما هر دولتی که سرکار می‌آید بلافاصله شروع می‌کند به عوض کردن رؤسای دانشگاه‌ها، کاری که در کشورهای توسعه‌یافته حتی در مورد مدیران میانی دستگاه‌های اجرایی هم انجام نمی‌شود.

فارس نوشت: وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس گفت: به جهت تفاوت سرزمینی و شرایط اقلیمی و یحتمل شرایط کرونایی حاکم بر منطقه که داریم، نمی‌توانیم نسخه واحد برای کل کشور داشته باشیم.

آموزش در هر کشور و در هر عصری جزو محوری ترین مباحث است. بدون آموزش کاری پیش نمی‌رود و اگر کاری انجام شود و درست در آید بر حسب اتفاق بوده و برای انجام دهندگان آن فضیلتی محسوب نمی‌شود.

روزنامه اطلاعات با اشاره به سخنان حاج بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس نوشت: او گفته است با گذشت 45روز از سال تحصیلی، هزاران کلاس درس، معلم ندارند و کلاس‌های بی‌معلم، یکی از دغدغه‌های مردم در حوزه‌ی آموزش است.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: مطابق آمار منتشره، 210 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدائی و 760 هزار دانش‌آموز دوره متوسطه در مناطق مختلف کشور، ترک تحصیل کرده‌اند.

ایسنا نوشت: یک عضو هیات رئیسه مجلس از معرفی مسعود فیاضی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران نوشت: رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال جاری تعداد 50 هزار نفر مجوز جذب از سازمان اداری و استخدامی کشور اخذ شده است که فرآیند اجرایی آن در حال انجام است.

ایرنا نوشت: سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکنون پنج میلیون و 607 هزار و 827 نفر از دانش‌آموزان 12 تا 18 ساله کشور دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده و علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

مهر نوشت: معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: 74 درصد دانش آموزان بالای 12 سال دوز اول و حدود 46 درصد آنها، هر 2 دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد 1400 دانشگاه آزاد اسلامی امروز (جمعه، 7 آبان) پایان می‌پذیرد.

تسنیم نوشت: به نظر می‌رسد «نظارت» پاشنه آشیل موفقیت در پروسه بازگشایی مدارس باشد، موضوعی که قطعا با خلأهایی همراه خواهد بود.

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس با بیان اینکه پیش‌بینی می کنیم در نیمه دوم آبان همه مدارس امکان فعالیت حضوری داشته باشند گفت: اما شرایط کرونا حاکم و اصل اساسی حفظ سلامت و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است و نمی‌توانیم از آن تخطی کنیم.

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس با اشاره به اینکه در فاز اول بازگشایی حدود 31 درصد دانش آموزان مناطق روستایی و عشایری و دانش‌آموزان شاخه مهارتی فقط در دروس مهارتی تحت پوشش آموزش حضوری قرار گرفتند، درباره بازگشایی مدارس در فاز دوم که از ابتدای آبان آغاز می شود توضیحاتی ارائه کرد.

ایلنا نوشت: معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: یکی از علت‌هایی که موجب می‌شود، کودکان دچار مشکل گفتاری شوند این است که با آنها حرف زدن تمرین نمی‌شود.