شنبه 29 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

پهلوان و فیل عنوان کتابی است از سید مهدی شجاعی با تصویرگری فرهاد جمشیدی که از سوی نشر نیستان برای کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

اولین اجرا و ضبط صدای شجریان در پاییز سال 46 در غالب برنامه «برگ سبز شماره 216» از رادیو ایران پخش شد. اما او به دلیل اینکه پدرش می‌خواست نام «شجریان‌ها» با قرائت قرآن شناخته شود، در برنامه‌های رادیویی خود را با نام «سیاوش بیدکانی» معرفی کرد.

اگرچه نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد که تولیدات شبکه سه بالاتر از همه تولیدات ایستاده است؛ اما برنامه‌هایی همچون برمودا کامران نجف زاده و المیرا شریفی مقدم بیشتر از 300 میلیون بار در شبکه‌های اجتماعی دیده شدند و این درحالی است که این برنامه‌ها از تولیدات این شبکه نیستند. داده‌ها و آمارهایی که از شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آید می‌تواند نقیضی برابر نظرسنجی باشد.

هیئت انتخاب بخش فیلم‌های کوتاه داستانی نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی می‌گوید اگر در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کنیم به‌زودی در این صنعت با محدودیت و کشف استعدادها به شکل ناقص روبرو خواهیم شد.

نشست خوانش و تحلیل کتاب خاک کارخانه برگزار می‌شود.

پل شریدر که به زودی با جدیدترین فیلمش راهی جشنواره کن می‌شود، پنج سال قبل در چنین روزی به بهانه حشنواره جهانی فیلم فجر در تهران حضور داشت و از سینمای ایران و آینده سینما صحبت کرد.

سریال «کلاس فشرده عاشقی» محصول سال 2023 یک سریال کمدی عاشقانه درباره ارتباط بین یک زن آشپز و یک مدرس ریاضیات است.

مسعود فروتن فیلم سینمایی «همسر» ساخته مهدی فخیم‌زاده را برای نابینایان توضیح‌دار کرد.

پنجاه و هشتمین جشنواره کارلووی واری با بزرگداشت فرانتس کافکا و با نمایش اقتباس‌های سینمایی از آثار وی برگزار می‌شود.

فرستادم شهرنو آمار گرفتم؛ 1.120 خانه در 80 هزار متر ساختمان در آن‌جا وجود داشت؛ یک طبقه و دو طبقه، تمام این خانه‌ها مرکز فحشا بود. خیلی نرم باها آن‌ها صحبت، و همه‌ی خانه‌ها را قیمت‌گذاری کردیم. خانه‌ها را به ما واگذار کردند ولی به نام من در محضر نوشتند که وکیل آقای قدوسی (دادستان کل انقلاب اسلامی) بودم. من امضا می‌کردم و پول‌شان را هم نقد می‌دادم.

افشین علا سروده جدیدی را درباره عملیات «وعده صادق» علیه رژیم اسرائیل با تضمین مصرعی از رهبر انقلاب منتشر کرده است.

آل پاچینو و دن استیونز در فیلمی ترسناک با عنوان «آیین» در نقش کشیش‌های مشکل‌دار بازی می‌کنند.

محمدعلی اسلامی ندوشن با یاد کردن از سعدی به عنوان شادترین شاعر ایران، سال‌ها پیش این پرسش را مطرح کرده که چه شد او طی 700 سال، حاضرترین فرد در متن جامعه ایران بود و چه شد که طی 50 سال آن‌طور که می‌بایست، به مقام او توجه نشد؟

هنرمندان عرصه موسیقی طی هفته‌های گذشته و در اولین روزهای آغازین سال 1403 هم زمان با برگزاری کنسرت‌ها و اجراهای زنده خود، اقدام به تولید تک آهنگ‌هایی در فضای مجازی کرده اند.

سریال «پنهان شدن» یک درام معمایی، مهیج و جنایی است که بیننده را از همان ابتدا درگیر معماهای تو در تو و پیچیده خودش می‌کند.

کتاب «بی‌بی‌سی فارسی و منافع انگلیس در ایران» نوشته آنابل سربرنی و معصومه طرفه با ترجمه محمدرضا رضایی بایندر و فاطمه عظیمی فرد، از سوی نشر لوگوس وارد بازار کتاب شده است.