شنبه 15 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

ناصر آبشلی از اعضاء صنف دستیاران فیلمبردار و متخصص نور در سینمای ایران امروز 2 اردیبهشت ماه از دنیا رفت.

ترانه علیدوستی که این روزها دوباره با فیلم «تفریق» به سینماها بازگشته است، در آن زمان و هنگام بازی در این فیلم سینمایی حدود 20 سال داشت.

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به «بیماری سختی» مبتلا شده، اما اکنون «خوب» است.

هنگامه قاضیانی بازیگر مطرح سینما و تلویزیون با انتشار یک یادداشت به تحلیل نقش آفرینی های اخیر سحر دولتشاهی پرداخته است.

در حالی که گیشه سینماها را اکران کمدی‌های عامه پسند رونق داده نمایش دو فیلم «بی‌بدن» و «قوی‌دل» فضایی تازه برای دوستداران سینما ایجاد کرده است.

پردیس تئاتر شهرزاد در اردیبهشت ماه میزبان سه نمایش متفاوت است. نمایش های"چه کسی جوجه تیغی را کشت"، نمایش موزیکال"بیژن و منیژه"ونمایش"آنها دروغ می گویند"در این مجموعه روی صحنه می روند.

نمایش «سه‌خواهر» به کارگردانی نگین ضیایی تا 20 اردیبهشت ماه در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه می‌رود.

قراردادهای مربوط به خرید زیردریایی لغو شده و قراردادهای دیگری نیز لغو شده و بقیه‌ی قراردادها نیز در دست بررسی است / راجع به دادگاه‌های انقلاب اسلامی ایران شایع کرده‌اند که هیچ حکم اعدامی نیست که صادر بشود، مگر آن‌که دکتر یزدی آن را امضا کند. این حرف مطلقا صحت ندارد...

برخی از هنرمندان موسیقی در نیمه اول اردیبهشت ماه کنسرت‌هایی را تدارک دیده‌اند که بیشتر آنها همچنان در گونه موسیقی پاپ است.

فراخوان بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دانشجویی «نهال» در 3 بخش فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس و پوستر منتشر شد.

در ادامه حضور بین‌المللی فیلم سینمایی «حبس مجرد» به کارگردانی محمدحسام حدادیان این فیلم در جشنواره لیفت آف توکیو حضور خواهد داشت.

فیلم کوتاه «تخت دونفره» به کارگردانی علی فرد به جشنواره فیلم یونانی راه پیدا کرد و فیلمبرداری فیلم کوتاه «سکرت» از تولیدات فیلم اولی در دفتر انجمن سینمای جوانان خرم‌آباد به پایان رسید.

کیلین مورفی در حالی جایزه بهترین بازیگر مرد آکادمی فیلم وتلویزیون ایرلند را هم برد که عنوان کرد در خانه بودن برایش دوست داشتنی است.

خسرو امیرصادقی که نقش آقای بیاتی را در سریال پایتخت بازی می کرد، سال گذشته در 72 سالگی دار فانی را وداع گفت. در ادامه دو تصویر دیده نشده از این تهیه کننده و بازیگر باسابقه سینماو تلویزیون پیش از فوت اش را مشاهده می کنید.

عده‌ای از فیلمسازان این روزها سخت مشغول ساخت کمدی‌های گیشه‌پسندی هستند که از این راه فروش خوبی نیز به دست آورده‌اند. در این میان نکته قابل‌توجه این است که گیشه سینمای ایران چند سالی است که با فیلم‌های کمدی و طنز اشغال شده است. برای اثبات این مدعی کافی است نگاهی به لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای ایران بیاندازیم که تا رتبه پانزدهم آن، که متعلق به فیلم «ملاقات خصوصی» است، خبری از گونه‌های...

حمید معصومی‌نژاد خبرنگار شناخته شده و بازیگر فیلم «سال گربه» درباره تابعیت ایتالیایی خود در این کشور توضیح داد.