شنبه 15 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

سریال Parasyte: The Grey (انگل؛ خاکستری) یک اثر مهیج، اکشن، ترسناک و معماگونه است که با درآمیختن طنز و جدیت و با ارائه یک جلوه بصری فوق‌العاده، داستانی درباره یک آخرالزمان انگلی را روایت می‌کند.

برای ایفای نقش ایندیانا جونز پیش از هریسون فورد، بازیگر سرشناس سریال «فرندز» به عنوان گزینه نخست انتخاب شده بود، اما او آن را رد کرد.

آمار مخاطبان سینمای ایران از 2 میلیون و 806 هزار نفر گذشت و فیلم سینمایی «تمساح خونی» همچنان در رتبه اول فروش هفته و سینما ایران در سال 1403 قرار دارد.

3 فیلم از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بخش مسابقه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان لکنوی هند راه پیدا کرد.

استیفن ادوین کینگ، نویسنده مشهور داستان های ترسناک، فراطبیعی، علمی‌تخیلی و فانتری، استاد تعلیق در آثار داستانی است و او را پادشاه آثار ترسناک و فراطبیعی می‌شناسند.

ادامه واکنشها به توییت یک عضو دفتر رهبری در باره حجاب، فعالیتهای دیپلماتیک ایران پس از حمله به اسرائیل و... از تیترهای مطبوعات امروز است.

ترکیه به عنوان یکی از قطب‌های تولید سریال و فیلم در سال‌های اخیر، بازیگران بسیاری را به دنیای سینما و تلویزیون معرفی کرده است.

در آسمان اولین روز از اردیبهشت نام سعدی می‌درخشد، نامی که تاریخ را بر دوش می‌کشد و بسیاری معتقدند یکی از تارهایی است که در پود ما ایرانیان و فارسی‌زبانان خانه کرده و ما را به هم پیوند می‌دهد؛ میراثی است که او برای ما باقی گذاشته است.

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از 4 سال به گالری «دانشگاه آکسفورد» بازگردانده شد.

نمایش «جنگ و صلح» کار تازه محمد برومند برای حضور در ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر «مونو دراما» عازم تونس می‌شود.

آمار فروش نمایش‌های مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 31 فروردین 1403 اعلام شد.

بنسو سورال بازیگر مطرح ترکیه، ایفاگر یکی از نقش‌های مهم این فیلم است. او بعد از پایان فیلمبرداری فیلم، مصاحبه‌ای تلویزیونی انجام داده و در آن از اهمیت «مست عشق» و قدرت کارگردانی حسن فتحی گفته است.

کیانو ریوز در حال گفت‌وگو است تا در فیلم جدید روبن اوستلوند با عنوان «سیستم سرگرمی خراب است» جلوی دوربین برود.

آیین نکوداشت محمد شمس لنگرودی شاعر، پژوهشگر، خواننده و بازیگر شامگاه روز جمعه سی و یکم فروردین ماه به بهانه اجرای پروژه نمایشی - موسیقایی «و تو هم برنگشتی» توسط مدیریت تماشاخانه ملک برگزار شد.

در روزهای گذشته عکسی از ناصر تقوایی در صفحه رسمی او منتشر شده است که نشان می‌دهد حال استاد سینما این روزها خوب است.

در نشست تخصصی شاهنامه پژوهی مشخص شد که تورانیان از نوادگان فریدون و ایرانی نژاد بوده اند و دو پند مهم شاهنامه مورد تحلیل بررسی قرار گرفت.