پنج‌شنبه 19 مهر 1403

خبر جدید برای گندمکاران // وعده مهم سازمان برنامه‌و‌بودجه مطالبات گندمکاران پرداخت می‌شود

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
خبر جدید برای گندمکاران // وعده مهم سازمان برنامه‌و‌بودجه مطالبات گندمکاران پرداخت می‌شود

رئیس سازمان برنامه‌و‌بودجه: به‌زودی 50 هزار میلیارد تومان بابت خرید گندم تضمینی به کشاورزان پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان برنامه‌و‌بودجه: گفت: به‌زودی 50 هزار میلیارد تومان به گندم‌کاران پرداخت می شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به خرید 10 میلیون تنی گندم گفت: تا چند روز آینده مطالبات گندمکاران را پرداخت می‌کنیم.

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه صبح امروز (چهارشنبه، اول شهریورماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت، گفت: تاکنون 72 هزار میلیارد تومان خرید تضمینی گندم از کشاورزان انجام شده و به زودی 50 هزار میلیارد تومان دیگر به آنان پرداخت می شود.

وی همچنین گفت: تاکنون نتوانسته ایم اعتباری برای خرید قیر راه های روستایی تخصیص بدهیم به دلیل آنکه مابه التفاوت هر تن قیر با بازار زیاد است.

پرداخت مطالبات گندمکاران تا نیمه شهریورماه

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین درباره زمان پرداخت مطالبات گندمکاران، گفت: امسال نزدیک به 10 میلیون تن گندم خریداری می‌کنیم که نسبت به دو سال پیش 2/5 برابر شده است. قیمت خرید تضمینی گندم را هم 15 هزار تومان تعیین کردیم برای اینکه کشاورزان انگیزه فروش به دولت داشته باشند. تعهد دولت 140 تا 145 هزار میلیارد تومان است که منابع به اندازه کافی در بودجه تعیین نشده بود اما از سایر منابع که در اختیار دولت بود جابجایی انجام دادیم و تا چند روز آینده 50 هزار میلیارد تومان پرداخت می کنیم. قبلا هم 72 هزار میلیارد تومان پرداخت کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا نیمه شهریور بخش عمده مطالبات گندمکاران را پرداخت کنیم.(ایسنا)

خرید تضمینی گندم از مرز 10 میلیون تن گذشت

تجارت نیوز نوشت مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی بیش از 10 میلیون تن گندم در سراسر کشور خبر داد.

سید سعید راد با تأکید بر رشد 43 درصدی خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: خرید تضمینی گندم در سال جاری در مناطق سردسیر کشور که محصول گندمشان دیرتر از سایر نقاط کشور برداشت می‌شود، همچنان ادامه دارد.

وی به واریز 48 درصد از پول خرید گندم به حساب کشاورزان اشاره کرد و از اهتمام حداکثری برای پرداخت کل مطالبات آنها خبر داد و اظهار کرد: تلاش ما برای تأمین پول گندم‌های خریداری شده و به‌روزرسانی پرداخت‌ها با تمام توان ادامه دارد.

راد با بیان اینکه تاکنون بیش از 67 هزار میلیارد تومان بیش از مبلغ کل خرید سال گذشته، از کشاورزان گندم خریداری کرده‌ایم، تصریح کرد: ارزش گندم‌های خریداری شده تا این تاریخ به بیش از 150 هزار میلیارد تومان رسیده است.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

خبر جدید برای گندمکاران // وعده مهم سازمان برنامه‌و‌بودجه مطالبات گندمکاران پرداخت می‌شود 2