یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

خرج موزه سینما در 6 ماه اول امسال چقدر بوده؟

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
خرج موزه سینما در 6 ماه اول امسال چقدر بوده؟

انتشار گزارش هزینه‌های انجام شده‌ی موزه سینما در 6 ماه ابتدایی سال 1399 نشان می‌دهد که بیشترین پول صرف شده در این مجموعه، هزینه نیروی ثابت انسانی و بعد نگهداری از ساختمان و تاسیسات آن بوده است.

به گزارش ایسنا، در ادامه برنامه‌های شفاف‌سازی در سازمان سینمایی این بار گزارش مالی موزه سینما به مدیریت مهران عباسی انارکی منتشر شده که جمع کل هزینه‌ها در 6 ماه اول امسال دو میلیارد و 529 میلیون تومان بوده است. از این رقم یک میلیارد و 999 میلیون تومان آن هزینه ثابت نیروی انسانی شامل حقوق و مزایای قانونی و بیمه بوده و 251 میلیون و 500 هزار تومان هم صرف نگهداری مجموعه ساختمان و تاسیسات موزه شده است.

البته لازم به یاداوری است که با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در بیشتر ماه‌های 6 ماه ابتدایی امسال، برنامه‌های موزه سینما همانند دیگر مراکز فرهنگی تعطیل بوده یا با محدودیت همراه بوده است.

در گزارش منتشر شده از سوی روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، برای کمک به تکمیل پروژه تاریخ شفاهی سینمای ایران و تکمیل آرشیو موزه که شامل مواردی همجون تامین دستگاه ذخیره‌سازی و دوربین ویژه برای ارتقاء حفاظت و امنیت مخزن آرشیو، تهیه، تجهیزات فنی و تخصصی صدابرداری برای گفتگو و ضبط تاریخ شفاهی، ترمیم حرفه‌ای و امور چاپی اسناد اهدایی مرحوم کشاورز می‌شود، 36 میلیون و 400 تومان هزینه شده و برای تدوین و ساخت گزیده‌هایی از مصاحبه‌های تاریخ شفاهی سینماگران که در در فضای مجازی منتشر شد 23 میلیون تومان خرج شده است.

چاپ تصاویر 30 پیشکسوت سینماگر روی تابلو و تهیه استند سه پایه چوبی برای برپایی نمایشکاه در فضای باز محوطه موزه سینما به مناسبت روز ملی سینما، پخش زنده نشست نقد و بررسی فیلم دشت خاموش، برپایی آیین رونمایی از فیلم بی‌حسی موضعی، اجرای چند برنامه شاهنامه‌خوانی سوگ سیاوش برای عموم و مستندسازی آن، رونمایی از تندیس علی نصیریان، بزرگداشت سالروز تولد عزت الله انتظامی، مشارکت در مراسم ترحیم محمد علی کشاورز و طراحی، ترمیم و چاپ تصاویر هنرمندان پیشکسوت سینمای ایران در قالب تابلو برای توزیع و نصب در مراکز سینمایی از جمله فعالیت‌های موزه سینما و اشاره شده در گزارش سازمان سینمایی است.

همچنین حدود 12 میلیون تومان برای کمک به تبادل آثار و مدارک سینمایی با سایر موزه‌ها و حضور در مجامع داخلی و بین‌المللی صرف شده که در شرح عملکرد این بخش آمده به میزگرد نقش سینما در موزه‌ها با حضور محیط طباطبایی، محمدرضا اصلانی، رضا کیانیان و شادمهر راستین (برای پخش زنده در فضای مجازی همراه با مستندسازی و خدمات فنی و تولید) و انتشار تصاویر و اسناد مرتبط با تاریخ و سیر تحولات سینمای ایران در رسانه‌های کشور و همکاری با مراکز دانشگاهی، پژوهشی مرتبط با هنر و میراث فرهنگی اشاره شده است.

اطلاعات تکمیلی این گزارش در لینک قابل مشاهده است.

انتهای پیام