شنبه 7 مهر 1403

خسارت یکهزار و 500 میلیارد تومانی کرونا به اقتصاد لرستان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خسارت یکهزار و 500 میلیارد تومانی کرونا به اقتصاد لرستان

خرم آباد - ایرنا - معاون امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: شیوع بیماری کرونا یکهزارو 500میلیارد تومان به بخش اقتصادی این استان خسارت وارد کرد.

به گزارش ایرنا "اسد عبداللهی" روز سه شنبه در نشست با مسئولان شهرستان الیگودرز در سالن اجلاسیه فرمانداری اظهار داشت: 60 هزار واحد صنعتی و صنفی از مجموع واحدهای اقتصادی استان شامل تولیدی، واحدهای صنفی در پاساژها و مجتمع های تجاری در ایام کرونایی راکد شدند،

به گفته وی در عین حال 68 واحد اقتصادی استان هم ظرفیت تولید خود را با شیوع کرونا افزایش دادند که عمدتا در زمینه تولید الکل و مواد ضد عفونی کننده فعالیت داشتند.

عبدالهی همچنین گفت: از روز شنبه آینده برای جبران خسارت، تسهیلات ارزان قیمت به این واحدهای خسارت دیده پرداخت می شود.

فرماندار شهرستان الیگودرز نیز عمده مشکلاتی حوزه اقتصادی شهرستان الیگودرز را کمبود نقدینگی، اخذ تسهیلات، سرمایه در گردش و فرسوده بودن ماشین آلات عنوان کرد. حمید کشکولی افزود: خوشبختانه در کنار این مشکلات در شهرستان الیگودرز پیشرفت‌های خوبی در حوزه اقتصادی انجام شده که ساخت کارخانه کاغذ از سنگ، کارخانجات پودر میکرونیزه که فعالان کار صادرات را انجام می‌دهند، طرح‌های گردشگری همانند طرح گردشگری حوضیان که خوشبختانه به تصویب رسید، لاستیک سازی، گاوداری 2 هزار راسی که از طرح‌های بزرگ دامپروری و طرح های گردشگری جدیدی که در حال پیگیری و احداث هستند، نوید امید بخشی در سال‌های آتی برای پیشرفت و توسعه شهرستان الیگودرز خواهدبود. الیگودرز در شرق لرستان واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*