شنبه 14 مهر 1403

خطیب‌زاده: هیچ گفتگو‌ی حقوقی بین ایران و انگلیس در خصوص آزادی «نازنین زاغری» در جریان نیست + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
خطیب‌زاده: هیچ گفتگو‌ی حقوقی بین ایران و انگلیس در خصوص آزادی «نازنین زاغری» در جریان نیست + فیلم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو سعید خطیب زاده سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو در خصوص ادعای یک روزنامه انگلیسی مبنی براینکه وزارت خارجه این کشور مدعی شده است که مباحث حقوقی با تهران در زمینه آزادی نازنین زاغری ادامه دارد و موضع وزارت خارجه در این خصوص گفت: گفتگو‌های حقوقی بین ما...

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو سعید خطیب زاده سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو در خصوص ادعای یک روزنامه انگلیسی مبنی براینکه وزارت خارجه این کشور مدعی شده است که مباحث حقوقی با تهران در زمینه آزادی نازنین زاغری ادامه دارد و موضع وزارت خارجه در این خصوص گفت: گفتگو‌های حقوقی بین ما و انگلیس در خصوص آزادی نازنین زاغری در جریان نیست. وی افزود: اساسا در خصوص پرونده‌های حقوقی قوه قضاییه باید اظهارنظر کند و آنچه در بین دو کشور گفتگو می‌شود در مورد موضوعاتی است که به حوزه روابط دو کشور برمی گردد. خطیب زاده در پایان تصریح کرد: البته انگلیس در موضوعات مختلف نظرات خود را به ما اعلام کرده و جمهوری اسلامی نیز پاسخ‌های شفاف و روشنی ارایه کرده است.

گفتنی است، نازنین زاغری از سال 1395 به جرم فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام و تلاش برای براندازی نرم بازداشت و به پنج سال زندان محکوم شد. این شهروند دوتابعیتی هنگام بازداشت به عنوان مدیر پروژه در شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز» فعالیت می‌کرد. ووزارت خارجه انگلیس شامگاه یکشنبه اعلام کرد که مباحث حقوقی با ایران در زمینه آزادی یک مجرم دوتابعیتی ادامه دارد. که این خبر صبح امروز در نشست خبری از طرف سخنگوی وزارت خارجه ایران رد شد.