شنبه 21 مهر 1403

خلخال رتبه نخست زکات در استان اردبیل را دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خلخال رتبه نخست زکات در استان اردبیل را دارد

اردبیل - ایرنا - مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خلخال گفت: اهالی خیر این شهرستان با پرداخت 2 میلیارد و 690 میلیون ریال زکات در سال گذشته رتبه نخست استان اردبیل را در پرداخت زکات مال، فطریه و کمک به محرومان به خود اختصاص دادند.

صفر فتح‌الله‌زاده روز یکشنبه به ایرنا افزود: 76 درصد زکات جمع‌آوری شده سال گذشته برای کمک به 400 خانوار نیازمند و 24 درصد نیز برای عمران و آبادانی روستاهای زکات‌دهنده هزینه شده است.

فتح‌الله‌زاده با بیان اینکه میانگین صدقه جمع‌آوری شده از صندوق‌های صدقات خلخال از میانگین استانی و کشوری بالاتر است، اظهارداشت: این امر حاکی از نهادینه شدن فرهنگ کمک به فقرا و نیازمندان در بین مردم این منطقه حتی در شرایط سخت اقتصادی است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خلخال گفت: امروز با وجود شرایط کرونایی حاکم بر جامعه استقبال مردم از پایگاه‌های جمع آوری زکات فطریه کم‌نظیر است.

وی با بیان اینکه در عید فطر امسال 35 پایگاه در مناطق مختلف این شهرستان اقدام به جمع‌آوری زکات فطریه مردم می‌کنند، اظهار کرد: فطریات جمع‌آوری شده پس از شمارش بلافاصله در اختیار نیازمندان جامعه قرار می‌گیرد.

وی گفت: علاوه بر پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطریه کمیته امداد امام خلخال امسال سایر صندوق‌های جمع‌آوری فطریات مردمی از جمله صندوق‌های بهزیستی و موسسات خیریه در مقابل مصلا، مساجد و محلهای برگزاری نماز عید فطر مستقر شده و اقدام به جمع‌آوری زکات فطریه مردم می‌کنند. او با بیان اینکه امسال علاوه بر جمع‌آوری زکات فطریه بصورت حضوری از ظرفیت فضای مجازی نیز استفاده می‌شود، افزود: سقف زکات امسال خلخال 2.5 برابر زکات سال گذشته تعیین شده است.

*س_برچسب‌ها_س*