یک‌شنبه 8 مهر 1403

خلیلی: نهادهای نظارتی به فدراسیون سوارکاری ورود کنند / یک دوشغله بازنشسته را سرپرست کرده‌اند!

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
خلیلی: نهادهای نظارتی به فدراسیون سوارکاری ورود کنند / یک دوشغله بازنشسته را سرپرست کرده‌اند!

رئیس پیشین فدراسیون سوارکاری گفت: معاون وزیر نامه برگزاری مجمع از ساعت 10 صبح 3 آبان در آکادمی ملی المپیک را زده و اگر کسی بخواهد انتخابات را باز هم لغو کند، خود اوست.

مسعود خلیلی، رئیس پیشین فدراسیون سوارکاری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا پیرامون لغو نتیجه انتخابات این فدراسیون اظهار داشت: به این علت که مجمع فدراسیون سوارکاری تأیید مراجع نظارتی و قضایی را نداشته، این اتفاق افتاد. وزارت ورزش و جوانان گفته که به عنوان عضو مجمع، نتوانسته وظیفه نظارتی‌اش را انجام بدهد؛ اما مگر این نظارت تحمیلی است؟! علی‌رغم این که ما از وزارت‌خانه دعوت رسمی و مکتوب به‌عمل آوردیم، نماینده‌ای به مجمع نیامد.

وی در ادامه بیان داشت: در این مدت حدود 3 ماه بعد از مجمع که من در فدراسیون حضور داشتم، بالغ بر 400، 500 مکاتبه دریافتی و ارسالی با معاونت‌ها و مدیریت‌های وزارت ورزش و جوانان به عنوان رئیس فدراسیون داشتیم و عملاً این عنوان را پذیرفته‌اند. هم‌چنین در این مدت من به عنوان رئیس فدراسیون سوارکاری در 2 مجمع مهم کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک با حق رأی و نظر حضور یافتم.

سرپرست مدعی شده انتخابات قانونی نیست

خلیلی درباره تعیین سرپرست برای فدراسیون عنوان داشت: قرار بر این شد که در جلسه با یکی از مدیران کل و معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، انتخابات تا تاریخ 16 مهر برگزار شود و ما هم به آن‌ها اطمینان کردیم و تعهداتی دادیم. اعضای مجمع هم به پیشنهاد وزارت‌خانه، درخواست برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده را دادند و در نهایت قرار بر این شد تا 23 مهر مجمع انتخاباتی صورت بگیرد. دستورجلسه هم آمد و آقای سجادی به سیدمحمد پولادگر دستور رسیدگی هم داد تا در نهایت تاریخ 3 آبان به عنوان تاریخ رسمی برگزاری مجمع انتخاباتی تعیین شود.

او در این رابطه تأکید داشت: سایر مجامع با درخواست اعضا باید به شکل فوق‌العاده برگزار شوند. اکنون این سرپرست مدعی شده که برگزاری مجمع قانونی نیست و نمی‌شود انتخابات داشت. با حضور این فرد در فدراسیون اصلاً انگار بمب گذاشته‌اند؛ همه در حال استعفا هستند و نخبه‌هایی که ما با خون دل به فدراسیون آوردیم، در حال دوری از فدراسیون هستند و فضای دشمنی رخ داده.

رئیس پیشین فدراسیون سوارکاری تصریح داشت: به ما گفتند که تا تاریخ برگزاری مجمع انتخاباتی مصاحبه یا اظهارنظری نکنید اما سرپرست فدراسیون چندین بار مصاحبه داشته. به او گفتند حق هیچ عزل و نصب یا هر کاری به جز برگزاری انتخابات را نداری اما او هم عزل و نصب کرده، هم مشاورینی برای خود آورده و هم مجمع به تعویق افتاده. وقتی او به تعهدات مشترک عمل نکرده، من چرا باید عمل کنم؟!

یک دوشغله بازنشسته را به فدراسیون آورده‌اند

وی در مورد شرایط کنونی فدراسیون اذعان داشت: نمی‌دانم چرا کسی که تحصیلات جغرافیا داشته، باید به فدراسیون سوارکاری بیاید! مطمئنم این سرپرست فرق بین اسب عربی و دره‌شوری را نمی‌داند! او با این رشته اصلاً آشنایی ندارد؛ وزارت ورزش و جوانان اگر از منِ خلیلی خوشش نیامد، مرا برکنار کند اما یکی کاردان‌تر بیاورد. نه کسی که کارمند دولتی و 2شغله هم هست و اصلاً شناختی از این رشته ندارد. پس حواس نهادهای نظارتی کجاست که به این موضوع رسیدگی نکرده‌اند؟!

خلیلی در پایان گفت: معاون وزیر نامه برگزاری مجمع از ساعت 10 صبح 3 آبان در آکادمی ملی المپیک را زده و اگر کسی بخواهد انتخابات را باز هم لغو کند، خود اوست. درد این‌جاست که شأن معاون وزیر و وزارت‌خانه در این حد پائین آمده که حرف و نامه‌ها ارزشی ندارند. چرا مدیریت ورزش در وزارت‌خانه تا این حد متزلزل شده؟! به جایی رسیده‌ایم که بگوئیم کاش یکی از کارکنان وزارت ورزش و جوانان را به‌جای این فرد روی صندلی سرپرستی فدراسیون می‌گذاشتند!

بیشتر بخوانید؛

زمان برگزاری انتخابات فدراسیون سوارکاری مشخص شد شکایت رئیس فدراسیون سوارکاری به دیوان عدالت اداری / نامه نگاری خلیلی با IOC و FEI