سه‌شنبه 17 مهر 1403

خنده‌های گائل کاکوتا در آفریقا سوژه شد | ستاره استقلال به کشورش برگشت + ببینید

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
خنده‌های گائل کاکوتا در آفریقا سوژه شد | ستاره استقلال به کشورش برگشت + ببینید

در ماه مهر و در ایام فیفادی، تیم ملی کنگو در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 شرکت خواهد کرد و دو دیدار دشوار برابر آفریقای جنوبی برگزار می‌کند.

گائل کاکوتا ستاره سرشناس استقلال هم که یکی از نفرات ثابت تیم ملی کنگو محسوب می‌شود، بعد از دیدار آبی‌ها مقابل هوادار، ایران را به مقصد کشورش ترک کرد و صبح امروز به اردوی تیم ملی کنگو رفت.

رسانه رسمی فدراسیون فوتبال کنگو تصاویری از حضور بازیکنان تیم ملی این کشور در اردوی تیم ملی منتشر کرده که یکی از تصاویر را به کاکوتا اختصاص داده است. این بازیکن با لبخند بر لب و روحیه خوب به اردوی تیم ملی رفته تا آماده مسابقه با آفریقای جنوبی شود.

گفتنی است تیم ملی کنگو در روزهای 20 و 24 مهرماه دو بازی رفت و برگشت با آفریقای جنوبی برگزار می‌کند که کاکوتا نیز یکی از نفرات اصلی تیم کشورش خواهد بود.

کاکوتا متولد 21 جون 1991 در کشور فرانسه و در شهر لیل در حال حاضر 33 ساله است. او 173 سانتی متر قد دارد و پست تخصصی‌اش هافبک تهاجمی بوده است. این فوتبالیست اصالتاً اهل کنگو است و به همین خاطر سابقه بازی در تیم ملی که این کشور را نیز در کارنامه دارد.

از نکات جالب توجه در رابطه با کاکوتا حضور این بازیکن در تیم‌های پایه ملی فرانسه از رده زیر 16 سال تا زیر 21 سال است. او در این تیم‌ها و در همه رده‌های زیر 16، 17، 18، 19، 20 و 21 سال - از سال 2006 تا 2013 - جمعاً 73 بار برای تیم‌های پایه فرانسه به میدان رفته و مجموعاً توانسته 27 گل نیز در این تیم‌ها به ثمر برساند. او همچنین در سال 2017 به عضویت تیم ملی فوتبال کنگو درآمده و 14 بار برای تیم ملی کنگو به میدان رفته و سه گل ملی نیز به ثمر رسانده است.

بازی در لیگ جزیره، لالیگا و کالچو

اما نگاهی به اسامی باشگاه‌هایی که این بازیکن عضویت آنها را داشته مشخص می‌کند فوتبالیست مورد نظر باشگاه استقلال در طول این سال‌ها ابتدا از باشگاه چلسی فوتبالش را در لیگ برتر انگلیس آغاز کرده است. او در سال 2009 تا 2015 شش فصل عضو این باشگاه بود که البته در سال‌های 2011 تا 2014 به باشگاه‌های دیگری به صورت قرضی منتقل شد. او در این حد فاصل و در سال 2014 به باشگاه لاتزیو ایتالیا نیز رفت و سرانجام در سال 2015 به عضویت باشگاه رایووالکانو اسپانیا درآمد. او بیشترین بازی خود در این سال‌ها را در باشگاه ویتس آرنهم هلند و در سال 2012 تا 2014 انجام داد که با 34 بازی دو گل برای این تیم به ثمر رساند. اما او در تیم رایووالکانو هم در سال 2014 تا 2015، 35 بار در لالیگا به میدان رفت و 5 گل برای این تیم به ثمر رساند. حضور در باشگاه سویا و لنز فرانسه نیز از دیگر سوابق حضور باشگاهی این بازیکن است که نشان می‌دهد طی 15 سال اخیر در سطح اول فوتبال اروپا توپ می‌زده است.

کاکوتا زیر نظر سرمربیان مطرحی نیز فعالیت می‌کرده است. نگاهی به فهرست سرمربیانی که با آنها کار کرده نام کارلو آنچلوتی سرمربی فعلی باشگاه رئال مادرید را نیز در جمع سرمربیان این فوتبالیست نمایان می کند.

همچنین او زیر نظر فیل بزرگ یا همان اسکولاری - سرمربی اسبق تیم ملی برزیل و بارسلونا - در سال‌های گذشته نیز فعالیت کرده و تجربه کار با چنین مربیان بزرگی را در کارنامه دارد.

خنده‌های گائل کاکوتا در آفریقا سوژه شد | ستاره استقلال به کشورش برگشت + ببینید 2
خنده‌های گائل کاکوتا در آفریقا سوژه شد | ستاره استقلال به کشورش برگشت + ببینید 3