سه‌شنبه 17 مهر 1403

خودروهای وارداتی تعیین تکلیف شدند | خروج 330 دستگاه خودرو خارجی از گمرک

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
خودروهای وارداتی تعیین تکلیف شدند | خروج 330 دستگاه خودرو خارجی از گمرک

گمرک ایران دو روز پس از بازدید دادستان تهران از گمرک غرب تهران، از انجام تشریفات گمرکی برای 660 دستگاه خودرو چانگان در بستر سامانه جدید گمرک هوشمند خبر داد.

علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، به همراه جمعی از مقامات قضائی و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، سازمان توسعه تجارت و گمرک جمهوری اسلامی ایران، به منظور بررسی آخرین وضعیت ترخیص خودروهای وارداتی از پارکینگ گمرک غرب تهران بازدید کردند. در این بازدید، توضیحات مسئولان استماع و دستورات لازم برای تسریع در فرآیند تعیین تکلیف خودروهای وارداتی موجود صادر شد.

دادستان تهران در این بازدید ضمن بررسی وضعیت تعیین تکلیف وسایل نقلیه موجود از جمله تاریخ ورود خودروها به گمرک، علل عدم ترخیص و رسوب آنها، همزمان با حضور میدانی در محوطه پارکینگ گمرک و پس از برگزاری جلسه با مدیران حاضر، توضیحات فنی لازم را از مسئولان حاضر اخذ و دستورات لازم را در جهت جلوگیری از رسوب خودروها صادر کرد.

2روز پس از این بازدید، گمرک ایران از انجام تشریفات گمرکی تعداد 660 دستگاه خودرو چانگان در بستر سامانه جدید گمرک هوشمند خبر داد. روز دوشنبه 16 مهر تشریفات کامل گمرکی این محموله انجام و با اعلام نظر سازمان‌های همجوار، ترخیص تعداد 660 دستگاه خودرو سواری با نشان تجاری چانگان که متعلق به یک شرکت خودروسازی بود، در بستر سامانه جدید گمرک هوشمند در گمرک غرب تهران به اتمام رسید.

از تعداد 660 دستگاه خودرو سواری یادشده امروز تعداد 330 دستگاه از درب خروج گمرک خارج شد و مابقی نیز سه‌شنبه بارگیری و از گمرک غرب تهران خارج خواهد شد. این سومین محموله خودرو سواری جمعاً به تعداد 1006 دستگاه است که در 2 هفته اخیر تشریفات گمرکی آن در بستر سامانه جدید گمرک هوشمند از گمرک غرب تهران انجام شده است.