دوشنبه 16 مهر 1403

خیرآباد با 10 درجه سانتیگراد کمترین میزان دما در زنجان را ثبت کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خیرآباد با 10 درجه سانتیگراد کمترین میزان دما در زنجان را ثبت کرد

زنجان - ایرنا - رییس اداره پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: خیرآباد در شهرستان سلطانیه طی 24 ساعت اخیر با دمای 10 درجه سانتیگراد بالای صفر، به عنوان خنک‌ترین نقطه استان زنجان ثبت شد.

سونا صرفی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی مدت یاد شده منطقه زرین رود از توابع شهرستان خدابنده با دمای 32 درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین نقطه این استان، به ثبت رسید

وی اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته شهر زنجان با میزان دمای 12/5 درجه سانتیگراد به عنوان سومین مرکز استان خنک کشور و شهرکرد و اردبیل نیز با دمای 8 و 12 درجه سانتیگراد به ترتیب نخستین و دومین مرکز استان خنک کشور گزارش شدند.

صرفی، میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را 15 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، تغییر محسوسی نداشته است.

در حال حاضر، استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*