جمعه 13 مهر 1403

خیرین زنجانی پارسال 450 میلیون تومان به مددجویان بهزیستی کمک کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خیرین زنجانی پارسال 450 میلیون تومان به مددجویان بهزیستی کمک کردند

زنجان - ایرنا - رییس اداره بهزیستی شهرستان زنجان گفت: خیرین زنجانی در سال گذشته علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی و کمکهای غیرنقدی 450 میلیون تومان کمکهای نقدی در بین جامعه هدف این سازمان توزیع کردند که در رفع مشکلات آنان، موثر بوده است.

سید رزاق منافی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمع‌آوری، توزیع و اهدای کمک‌های مردمی از جمله برنامه های بهزیستی است و امسال نیز باتوجه به شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدگی بیشتر جامعه هدف، کمک‌های جمع‌آوری شده مردم به مددجویان تحت پوشش توزیع شده با اجرای پویش همدل در ماه رمضان امسال مورد توجه جدی قرار گرفت.

این مسوول با اشاره به اجرای طرح حامی وحمایت از ایتام و کودکان آسیب پذیر گفت: این کار از جمله طرح های موفق بهزیستی است بطوریکه در زمان حاضر 35 کودک تحت پوشش طرح حامی قرار گرفته اند.

به گفت منافی، خیرین شهرستان زنجان بیشترین کودکان را تحت پوشش قرار داده و ماهیانه مبلغی بالغ بر 150 هزار تومان به حساب کودکان، توسط خیرین واریز می شود.

منافی افزود: ایجاد زمینه های شغلی سالم در بستری مناسب برای خود کودکان و یا تامین سرمایه کار برای آنان و در صورت بیکاری سرپرست خانواده از طریق مشارکت های مردمی و خیرین و یا منابع مالی خود بهزیستی موجب شده که بسیاری از این کودکان و خانواده های شان به توانمندی مناسبی به لحاظ مالی رسیده اند.

وی اضافه کرد: با این اقدام و در عین حال کودکان به دلیل مشکلات مالی از تحصیل باز نمانده و در صورت ترک تحصیل دوباره به ادامه درس و تحصیل بازگشته اند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان زنجان افزود: بکارگیری همزمان شیوه‌های گوناگون جذب مشارکت‌های مردمی در قالب برنامه‌های سنتی و شیوه‌های نوین مبتنی بر بانکداری الکترونیک امری مهم محسوب می شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: خیران علاوه بر مراجعه به دفتر مشارکت‌های مردمی بهزیستی شهرستان زنجان می توانند مشارکت های نقدی خود را به حساب 210091434525011 نزد بانک توسعه تعاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان و یا به شماره کارت مجازی 5029081019156450 و یا کد #14* واریز کنند.

*س_برچسب‌ها_س*