سه‌شنبه 3 مهر 1403

داداش زاده: هر تیمی با دوری از حاشیه در دربی موفق می شود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
داداش زاده: هر تیمی با دوری از حاشیه در دربی موفق می شود

بهزاد داداش زاده پیشکسوت سرخابی‌ها در گفتگو با خبرنگا ر ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره بازی پرسپولیس و استقلال در دربی پایتخت اظهار کرد: ما نباید به دنبال نتایج قبلی 2 تیم باشیم، چون همیشه دربی بازی خاصی هست و پربیننده است و همه بازیکنان مانند بازی‌های آسیایی دوست دارند دیده شوند و بهترین عملکرد داشته باشند و از اکنون خودشان را برای سال‌های آینده بیمه کنند و این موضوع باعث می‌شود که این بازی برای بازیکنان مهم باشد. به نظرم هر تیمی بتواند از حاشیه دوری کند موفق‌تر است.

او افزود: ضمن اینکه پرسپولیس این روز‌ها دارد خوب نتیجه می‌گیرد و از حاشیه دور است. هر چند این تیم به تیم الاهلی عربستان باخت، اما شایستگی اش را داشت که 3 امتیاز این بازی را بگیرد. فوتبال و هزاران اتفاقات رخ می‌دهد و اگر پرسپولیس برنده می‌شد جای سوال بود، چون عربستانی‌ها با آن همه امکانات و زمین‌های خوب به حقشان رسیدند و اگر ما پیروز می‌شدیم حق و ناحق می‌شد. به هر حال سرخپوشان فوتبال خوبی به نمایش گذاشتند و آنها این روز‌ها 3 امتیاز بازی‌ها در لیگ برتر را با اقتدار می‌گیرند و با این شرایط به دیدار دربی می‌روند.

داداش زاده درباره وضعیت تیم استقلال بیان کرد: این تیم فراز و نشیب زیادی دارد و این روز‌ها دوباره حاشیه دامن گیر این تیم شده است و استقلالی‌ها خودشان دارند خود زنی می‌کنند و فقط این حاشیه‌ها می‌تواند ترمزشان را بکشد. البته در دربی همه چیز متفاوت است و بار‌ها دیده ایم که تیم استقلال ضعیف بود و همه فرک می‌کردند پرسپولیس دربی را پیروز می‌شد، اما استقلال برد یا مساوی شد. مثلا آن قدر می‌گفتند پرسپولیس ضعیف است و استقلال 6 گل به این تیم می‌زند، اما برعکس شد و پرسپولیس مساوی و یا بازی را پیروز شد. به نظرم دربی را نمی‌شود پیش بینی کرد. من 8 دربی بازی کردم و همه بازی متفاوت بوده است و از قبل برنده و بازنده دربی مشخص نیست.

پیشکسوت سرخابی‌ها درباره اینکه برگ برنده بازی دربی را چه چیزی می‌داند، گفت: من فکر می‌کنم گلر‌های این 2 تیم می‌توانند خیلی موثر باشند.

او درباره اینکه ارونوف در بازی روز چهارشنبه حضور یابد، گفت: این موضوع را پزشک پرسپولیس باید بگوید، چون ما نمی‌دانیم که همسترینگ ارونوف چقدر آسیب دیده است. قطعا اگر هم در دربی بازی کند آن ارونوف سابق نیست. به هر حال بازیکن زهرداری است و همیشه بوی گل می‌دهد.

داداش زاده درباره اینکه ستاره دربی چه کسی است، بیان کرد: خوشبختانه هر 2 تیم ستاره آن چنانی ندارند و یکدست هستند و باید ببینیم که چه تصمیمی می‌گیرند. البته فکر می‌کنم عملکرد 2 گلر خیلی موثر است و آنها ستاره این بازی باشند.

پیشکسوت سرخابی‌ها درباره اینکه تقابل رامین رضاییان با تیم سابقش پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: هیچ تفاوتی ندارد و این بازیکن دوست دارد خودی شنان بدهد و می‌خواد آن تعصبی که در پرسپولیس داشت در استقلال داشته باشد. بازیکن که حرفه‌ای باشد فرقی نمی‌کند با چه تیمی بازی می‌کند. من هم پرسپولیس بودم، اما بعد از مدتی به استقلال تیم رقیب پیوستم. البته آدم به جایی که پول می‌گیرد و قرارداد دارد باید تعصب داشته باشد. قطعا رامین هم مثل همه بازی‌ها به زمین مسابقه می‌رود تا برای استقلال بازی کند.

او درباره اینکه در دربی سرخابی‌ها در ورزشگاه اراک تماشاگر کمی حضور دارد، گفت: زمین مشکل ورزشگاه‌ها هست. ظرفیت ورزشگاه اراک کم است و استقلال به عنوان میزبان برایش مشکل ساز است.

داداش زاده درباره اینکه ورزشگاه اراک برای پرسپولیس در ماه مهر خوش یمن نبوده است، گفت: این موضوع را نمی‌شود پیش بینی کرد. البته تیم پرسپولیس توانست آلومینیو. م را شکست بدهد. از اکنون نمی‌شود پیش بینی کرد، اما هر تیمی که اول گل بزند شانس زیادی برای گلزنی در دربی را دارد.

پیشکسوت فوتبال درباره توصیه اش به هواداران در بازی دربی گفت: به نظرم هواداران 2 تیم در ابتدا شرایط را ببینند و دعا کنند که تیمشان نتیجه بگیرد نه اینکه در فضای مجازی به حاشیه‌ها دامن بزنند. اگر اتفاقی در ورزشگاه اراک رخ بدهد دودش به چشم ما می‌افتد. ما نباید بهانه دست آقایان بدهیم که بخواهند با احساسات طرفداران بازی کنند.

او درباره اینکه در بازی دربی قرار است از var استفاده شود، گفت: به نظرم وی‌ای آر اصلی نیست، اما باز هم استفاده از این سیستم در بازی‌ها خوب است. به نظرم باید برای داوران var بازرس بگذارند و نظارت کنند و توصیه پذیر نباشند. من احساسم این است که داوران در اتاق VAR توصیه پذیر هستند. معتقدم اگر نظارت خوبی در اتاق VAR باشد به طور حتم می‌تواند حقانیت 2 تیم را بگیرد.

من فقط می‌خواهم که طرفداران به ورزشگاه بروند و تیم خودشان را تشویق کنند و یا اینکه در خانه پای گیرنده‌ها باشد، چون ظرفیت ورزشگاه اراک کم است. امیدوارم هر تیمی استحقاش را دارد 3 امتیاز بازی را بگیرد.

خبرنگار: مریم طایفه