چهارشنبه 18 مهر 1403

دادرسی الکترونیک منجر به افزایش کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها و اتقان آرا است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دادرسی الکترونیک منجر به افزایش کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها و اتقان آرا است

زنجان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: اجرای دادرسی الکترونیکی علاوه بر تضمین سلامت مراجعان به دستگاه قضایی، اطاله دادرسی را کاهش داده و گامی موثر در افزایش کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها و اتقان آرا است.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استفاده از دادرسی الکترونیک نه تنها در دوران شیوع بیماری کرونا بلکه در دوران پسا کرونا نیز میتواند جایگزین مناسبی برای دادرسی‌های حضوری باشد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای دادرسی الکترونیک، یکی از اولویت‌های قوه قضاییه در سال جدید است.

صادقی نیارکی افزود: با این حرکت، گام بلندی برای جلوگیری از مشکلات حضور فیزیکی مددجویان در دادگاه برداشته می‌شود.

رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: بحران بیولوژیکی کرونا فرصتی بی‌نظیر برای قوه قضاییه فراهم آورده تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود، اقدام به اجرای این بخش از قانون کند.

وی اظهار داشت: با توجه به بحران کرونا، توسعه دادرسی الکترونیک و غیرحضوری در جهت حفظ سلامتی مراجعان و همکاران دستگاه قضایی و شکل‌گیری یک دستگاه قضایی هوشمند در اولویت برنامه‌های سال جدید دادگستری استان است.

صادقی نیارکی افزود: یکی دیگر از مزایای دادرسی الکترونیک، دیدار غیرحضوری و چهره‌بهچهره قضات با زندانیان جهت حل مسائل و مشکلات آنان است.

رییس شورای قضایی استان زنجان تصریح کرد: توسعه دادرسی الکترونیکی برای اعطای مرخصی به زندانیان، استفاده حداکثری از نهادهای ارفاقی، کاهش جمعیت کیفری، اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، جلوگیری از فرار زندانیان، جلوگیری از هزینههای اضافی و پیشگیریهای لازم در خصوص خطرات اعزام زندانی به دادگاه نیز از دیگر محاسن این طرح است.

*س_برچسب‌ها_س*