یک‌شنبه 22 مهر 1403

دارنده مدال جهانی یخ‌نوردی: برنامه حمایتی از قهرمانان اصفهانی تدوین شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دارنده مدال جهانی یخ‌نوردی: برنامه حمایتی از قهرمانان اصفهانی تدوین شود

اصفهان - ایرنا - ورزشکار اصفهانی و دارنده مدال جهانی رشته یخ‌نوردی گفت: تدوین برنامه حمایتی از قهرمانان در ابعاد استانی و ملی در رشته‌های مختلف، خواسته و مطالبه ورزشکاران این استان است.

محمدرضا صفدریان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: برنامه‌های حمایتی بویژه در بخش مالی و اقتصادی در راستای توجه هرچه بیشتر به جامعه ورزشی و مدال‌آوران عرصه‌های بین‌المللی ضروری است و امیدواریم این مهم بویژه با حضور سرپرست جدید اداره کل ورزش و جوانان استان عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: اگرچه مشکلات ورزشکاران استان در سال‌های اخیر کم نبوده اما شیوع ویروس کرونا از سال گذشته به چالش‌های آنان بویژه افرادی که ورزش راه درآمدشان بود افزود، بنابراین ارائه راهکار عملی مبتنی بر یک برنامه جامع مفید است.

این ورزشکار سنگ‌نوردی و یخ‌نوردی خاطرنشان کرد: برنامه‌های حمایتی از ورزشکاران باید بگونه‌ای باشد تا در هر زمان چه در صورت ادامه دراز مدت کرونا و چه در موارد مشابه از ضرر و زیان باشگاه‌داران، ورزشکاران، مربیان و فعالان بخش خصوصی در این حوزه بکاهد.

صفدریان به برگزاری جلسه با حضور سید محمد طباطبایی سرپرست اداره کل برای انعکاس بخشی از خواسته‌های جامعه ورزشی اشاره کرد و گفت: بیشتر مطالبات ورزشکاران درباره مباحث مالی و معیشتی است که بی شک با همفکری و همکاری می‌توان برای آن راهکارهایی اتخاذ کرد.

وی رفع تبعیض بین رشته‌ها و مقام‌آوران ورزش‌های مختلف را خواستار شد و خاطرنشان کرد: تمامی ورزشکاران برای اعتلای نام ایران و کسب مقام‌های درخشان در مسابقات برون مرزی تلاش می‌کنند و شایسته است همه آنان مورد توجه قرار گیرند.

محمدرضا صفدریان، یخ‌نورد و سنگ‌نورد متولد شهر اصفهان است، وی برای اولین بار در تاریخ این رشته در ایران موفق به کسب مدال طلای جهان در مسابقات یخ‌نوردی جام جهانی 2018 ایتالیا و برنز اورال رنکینگ (قهرمان قهرمانان) مسابقات جهانی سال 2018 شد.

سایت رسمی فدراسیون کوهنوردی جهان از او به عنوان «پسر تاریخ ساز یخ نوردی جهان» یاد کرد.

این ورزشکار سابقه حضور در 25 دوره مسابقات قهرمانی جهان، جام جهانی و قهرمانی آسیا از سال 2013 تاکنون را در کارنامه دارد و تا به این لحظه پر افتخارترین یخنورد ایران شناخته می‌شود.

استان اصفهان به عنوان قطب ورزش کشور، داری بیش از 311 هزار ورزشکار سازمان یافته و افزون بر یکهزار و 350 باشگاه ورزشی است.

*س_برچسب‌ها_س*