دوشنبه 9 مهر 1403

دارندگان سندهای اولویت‌دار "حج تمتع" 2 روز دیگر ثبت‌نام کنند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
دارندگان سندهای اولویت‌دار "حج تمتع" 2 روز دیگر ثبت‌نام کنند

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: دارندگان سندهای اولویت دار برای ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع (1402ش -1444ق) پیش رو از دهم اسفندماه اقدام کنند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و حضورآقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت تشکیل شد، ضمن اعلام این مطلب از متقاضیان ثبت نام در حج 1402 خواسته شد که از روز چهارشنبه (دهم اسفند ماه) با ورود به سامانه ای که اعلام خواهد شد فرآیند نام نویسی خود را تکمیل کنند.

در این جلسه، اکبر رضایی با بیان اینکه از تاریخ دهم اسفندماه نام‌نویسی از متقاضیان براساس اولویت‌های تعیین شده انجام خواهد شد، اظهار داشت: اولویت اول مشمولین تشرف، افرادی هستند که در کاروان‌های حج سال 1399 نام‌نویسی و وجوه مربوطه را واریز کرده‌اند و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند.

مردم تا 13 سال آینده در نوبت حج تمتع هستند!

وی گفت: اولویت دوم برای ثبت‌نام در حج 1402 تمامی دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ 29 اسفندماه 1385 هستند که لازم است این افراد قبل از نام‌نویسی، با مراجعه به سامانه Reserve.haj.ir نسبت به تکمیل اطلاعات فردی و دریافت کد رهگیری اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل ثبت نام اطلاع رسانی خواهد شد، افزود: اولویت بعدی دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ پایان اردیبهشت 1386 هستند وصرفاً تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها نام نویسی صورت خواهد گرفت.

در ادامه این جلسه، سرپرست حجاج ایرانی خواستار اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت در خصوص نحوه دریافت هزینه اعزام به حج آینده شد و نشست مشترک وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی و روسای سازمان حج و زیارت و هواپیمایی کشوری را برای تعیین تکلیف نهایی پروازهای حج مهم دانست.