پنج‌شنبه 19 مهر 1403

داروی بیماران مزمن در زنجان برای 2 ماه تجویز می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
داروی بیماران مزمن در زنجان برای 2 ماه تجویز می‌شود

زنجان - ایرنا - طبق تدابیر مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان داروی بیماران مزمن که پیش از این به صورت ماهیانه و بتا مراجعه حضوری این افراد تمدید می‌شد، تا اطلاع ثانوی، به‌صورت 2 ماهه توسط پزشکان مربوطه تجویز می‌شود.

معاون درمان تامین اجتماعی استان زنجان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا و برنامه‌های تامین‌اجتماعی برای حفظ جان بیمه‌شدگان بویژه افراد دارای بیماری مزمن مانند بیماری قلبی و عروقی، کلیوی، فشارخون و دیابتی دسترسی آنان به داروهای موردنیازشان تسهیل شده است.

دکتر جواد عابدی افزود: از طرفی برای رفاه حال بیمه شدگان، دفترچه‌های درمانی تامین‌اجتماعی افرادی که تا پایان بهمن 98 اعتبار داشت، تا پایان فروردین سال 99 تمدید شده و مراکز درمانی طرف قرارداد مجاز به پذیرش هستند.

وی اضافه کرد: گروه‌های هدف در صورت بروز مشکل، می توانند مراتب را به شماره پیامکی 10001420241 ارسال کنند تا موارد ارسالی در کوتاه ترین زمان ممکن بررسی شود.

این مسؤول همچنین از آمادگی حداکثری تمامی مراکز درمانی تامین اجتماعی استان اعم از بستری و سرپایی برای خدمت رسانی به بیماران و افراد مشکوک به کرونا خبر داد.

وی اظهار داشت: بر این اساس تاکنون 15 تخت بیمارستان امام حسین (ع) و امید ابهر به بیماران مشکوک به کرونا تخصیص یافته که در صورت نیاز این میزان تخت برای خدمت رسانی بهینه افزایش خواهد یافت.

عابدی افزود: بیمارستان های دانشگاهی در صورت نیاز به پرسنل و کادر درمانی تامین اجتماعی آماده هرگونه همکاری هستند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات احتیاطی در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی در استان زنجان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ادامه دارد.

به گفته وی، تجهیز مراکز به مواد ضدعفونی و استفاده کارکنان و مراجعه کنندگان از این مواد و البته اتخاذ تمامی تدابیر لازم برای حفظ ایمنی مراجعه کنندگان و کارکنان که از هفته قبل آغاز شده تا رفع کامل خطر این بیماری تداوم خواهد داشت.

هم اکنون 2 بیمارستان، یک پلی کلینیک و چهار درمانگاه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده فعالیت می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*