یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

داستان کل کشور: نظارت بر زندان‌ها و عملکرد ضابطین مورد توجه قرار گیرد

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
داستان کل کشور: نظارت بر زندان‌ها و عملکرد ضابطین مورد توجه قرار گیرد

دادستان کل کشور گفت: نظارت بر زندان‌ها و عملکرد ضابطین و همچنین توجه به اعطای ارفاقات قانونی برای اصلاح و کمک به زندانیان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. البته این ارفاقات نباید مشمول مجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و خطرناک که امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازند، شود.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان در سخنانی، اظهار کرد: هر انسانی دارای سه بعد عقلی، جسمی و معنوی است و هر بعد دارای استعدادهای بالقوه خاص خود است که در شرایط ویژه، شکوفا و تربیت می‌شود.

وی گفت: عقل با علم و آموزش، جسم با ورزش و تغذیه درست و بعد معنوی با بهره‌مندی از آموزه‌های دینی رشد می‌کند. البته این سه بعد باید به موازات هم رشد کنند تا به موقع شکوفا شوند. برای رشد و تربیت هر سه بعد ابزار و لوازمی لازم است و ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای رشد معنوی انسان است.

وی افزود: همه می‌دانیم که نظام جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه نظر و رای و خواست مردم شکل گرفته است. انقلاب ما یک انقلابی فرهنگی و با به صحنه آمدن مردم رقم خورده است. بنابراین پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مسئولان نظام در ارتقای این سه بعد انسانی با جدیت وارد میدان شدند، چنانچه علاوه بر پیشرفت در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، نظامی، اقتصادی و... شاهد تربیت نیروهای متخصص و متعهد بوده و اکنون ایران اسلامی در همه سطوح در دنیا جزو کشورهای ممتاز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های یک دادستان موفق اشاره کرد و گفت: دادستان باید فردی با بصیرت و زمانشناس باشد؛ لذا انتظاری که از دادستان جدید همدان داریم این است که علاوه بر داشتن روحیه جهادی، نگاه درست سیاسی به مسایل داشته باشد. سیاسی باشد، اما جناحی و سیاست زده نباشد، به طوری که با مستقل بودن امین جناح‌های سیاسی باشد.

دادستان کل کشور داشتن قدرت تحلیل و شناخت مسائل روز جامعه را از ویژگی‌های یک دادستان موفق عنوان کرد و افزود: در شرایطی که معاندین و غافلین علیه انتخابات نظام مقدسمان بسیج شده بودند، اما ملت قدردان ایران با حضور حماسی خود پای صندوق‌های رای که حتی در برخی شهرها مشارکت بالای 70 درصدی ثبت شد، نشان دادند که پای نظام ایستاده اند؛ بنابراین یک دادستان باید با قوت تمام تحلیل درستی از این احوالات داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی آزاد، تصریح کرد: تفکر، علم‌گرایی، اتقان و استحکام آرا، قانون‌مداری و برخورداری از نگاه اصلاحی و اقتدار برای جلب اعتماد مردم از دیگر ویژگی‌های یک دادستان موفق است.

وی تاکید کرد: نظارت بر زندان‌ها و عملکرد ضابطین و همچنین توجه به اعطای ارفاقات قانونی برای اصلاح و کمک به زندانیان هم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. البته این ارفاقات نباید مشمول مجرمان حرفه ای، سابقه دار و خطرناک که امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازند، شود.

در پایان این مراسم از حسن خانجانی دادستان سابق همدان تقدیر و عباس نجفی که پیش از این معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان را برعهده داشت به عنوان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان معرفی شد.