شنبه 31 شهریور 1403

داشتن سلامت روان شرط دریافت گواهینامه می‌شود؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
داشتن سلامت روان شرط دریافت گواهینامه می‌شود؟

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران گفت: توصیه ما این است که آزمون‌های تخصصی روان‌شناسی از این افراد گرفته شود و اجازه رانندگی به همه داده نشود. رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: مهارت رانندگی فرایندی اکتسابی است و نیاز به تمرین و زمان دارد. به گزارش عرشه آنلاین، سرهنگ جوانبخت صبح امروز گفت: قانون به کسی که گواهینامه دارد اجازه رانندگی را داده است و ما فکر می‌کنیم که او...

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: مهارت رانندگی فرایندی اکتسابی است و نیاز به تمرین و زمان دارد.

به گزارش عرشه آنلاین، سرهنگ جوانبخت صبح امروز گفت: قانون به کسی که گواهینامه دارد اجازه رانندگی را داده است و ما فکر می‌کنیم که او صلاحیت و مهارت لازم را دارد.

وی بیان داشت: ولی وقتی بررسی‌های بیشتری صورت می‌گیرد لزوماً این اتفاق نمی‌افتد و دلیل هم این است که بحث صلاحیت رانندگی مجموعه دیگری از فاکتورهایی مانند دقت، سرعت، عکس العمل، مهارت و سن و تجربه کافی در رانندگی را نیز شامل می‌شود.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: رانندگی یک فرایند اکتسابی است و هر چقدر شما تمرین و تکرار بیشتری داشته باشید مهارت بیشتری را کسب می‌کنید و صرف اینکه فرد فقط گواهینامه بگیرد و فکر کند که دیگر مهارت لازم را کسب کرده به این شکل نیست.

نیازی نیست همه جامعه گواهینامه بگیرند

سرهنگ جوانبخت افزود: فرد با گرفتن گواهینامه رانندگی مجوز و اجازه رانندگی را پیدا می‌کند اما برای اینکه مهارت کافی را کسب نماید به زمان و تمرین و تکرار بیشتری نیاز دارد. همچنین فاکتورهای شخصیتی نیز در این موضوع دخیل هستند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: از دیدگاه پلیس نیازی نیست که همه افراد در یک جامعه گواهینامه بگیرند چرا که ما با تیپ‌های شخصیتی زیادی مانند افراد قانون گریز، هیجان خواه و رقابت جو مواجه هستیم که خیابان‌ها را صحنه‌ای برای ماجراجویی‌های خود تبدیل می‌کنند و گرفتن گواهینامه این افراد برای دیگر شهروندان در جامعه خیلی به صلاح نیست و توصیه ما این است که آزمون‌های تخصصی روان‌شناسی از این افراد گرفته شود و اجازه رانندگی به همه داده نشود.

منبع: مهر هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

داشتن سلامت روان شرط دریافت گواهینامه می‌شود؟ 2