یک‌شنبه 22 مهر 1403

دانشجویان بسیجی چهارمحال و بختیاری هزار بسته معیشتی را توزیع می‌کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دانشجویان بسیجی چهارمحال و بختیاری هزار بسته معیشتی را توزیع می‌کنند

شهرکرد - ایرنا - فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری گفت: بسیج دانشجویی استان در رزمایش کمک مومنانه در دانشگاه شهرکرد اقدام به آماده‌سازی یک هزار بسته معیشتی جهت توزیع میان اقشار آسیب دیده از کرونا کرد.

مرتضی کریمی روز شنبه در آیین رزمایش کمک مومنانه بسیج دانشجویی در دانشگاه امام علی (ره) دانشگاه شهرکرد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص طرح کمک مومنانه و مواسات در ایام ماه مبارک رمضان، گفت: این طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان در 6 حوزه و سه دفتر شهرستانی و در مجموع 64 پایگاه و حوزه بسیج دانشجویی آغاز شده است.

وی افزود: بسیجیان و دانشجویان استان تا کنون توانسته‌اند بیش از یک هزار بسته مایحتاج ضروری زندگی مستمندان را تهیه کنند، که این اقلام همزمان با آخرین روز ماه مبارک رمضان در 10 شهر و پنج شهرستان توزیع می‌شود.

وی بیان داشت: این بسته‌ها شامل برنج، گوشت سفید، نخود، رب، لوبیا قرمز، روغن و نخود، ماکارونی است، که ارزش هر بسته افزون بر سه میلیون ریال است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان اظهار داشت: در این طرح خیرخواهانه بیش از 500 دانشجوی بسیجی در قالب 40 گروه جهادی شرکت داشته‌اند.

به گزارش ایرنا، در بحران کرونا و تعطیلی برخی از مشاغل، تعدادی از خانواده‌ها دچار آسیب اقتصادی شدند و رهبر معظم انقلاب برای جبران آن دستور اجرای رزمایش کمک مومنانه را از روز نیمه شعبان صادر کردند.

ویروس کرونا یا کووید 19 به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی شوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری ازشیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری بیش از 40 هزار دانشجو دارد.

*س_برچسب‌ها_س*