شنبه 5 آبان 1403

سیاسی خبرگزاری دانشجو

سیاسی خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سیدعباس صالحی گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توانست با 272 رای از مجموع 288 رای ماخوذه، اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کند. صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم بود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسین سیمایی صراف، با 221 را‌ی از مجموع 288 رای ماخوذه، اعتماد نمایندگان مجلس را برای تصدی پست وزرات علوم، تحقیقات و فناوری کسب کرد و برای چهار سال آینده به عنوان وزیر انتخاب شد. سیمایی صراف در دولت‌های دوازدهم و سیزدهم به عنوان دبیر هیأت دولت فعالیت می‌کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید محمد اتابک، با 231 رای از مجموع 288 رای ماخوذه، اعتماد نمایندگان مجلس را برای تصدی پست وزرات صنعت، معدن و تجارت کسب کرد و برای چهار سال آینده به عنوان وزیر انتخاب شد. اتابک سابقه فعالیت به عنوان معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان را در کارنامه سوابق خود دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، فرزانه صادق مالواجرد، با 231 رای از مجموع 288 رای ماخوذه اعتماد نمایندگان مجلس را برای تصدی پست وزرات راه و شهرسازی کسب کرد و برای چهار سال آینده به عنوان وزیر انتخاب شد. صادق مالواجرد فعالیت به عنوان معاون شهرسازی و معماری و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، مشاور وزیر راه و شهرسازی و مدیر کل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، با 281 رای از مجموع 288 رای ماخوذه اعتماد نمایندگان مجلس را برای تصدی پست وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح کسب کرد و برای چهار سال آینده به عنوان وزیر انتخاب شد. نصیرزاده سابقه فعالیت به عنوان جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و فرماندهی نیروی هوایی ارتش را در کارنامه سوابق خود دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امین حسین رحیمی، با 268 رای از مجموع 288 رای ماخوذه اعتماد نمایندگان مجلس را برای تصدی پست وزرات دادگستری کسب کرد و برای چهار سال آینده به عنوان وزیر انتخاب شد. رحیمی در دولت سیزدهم نیز به عنوان وزیر دادگستری فعالیت می‌کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، غلامرضا نوری قزلجه با 253 رای از مجموع 288 رای ماخوذه اعتماد نمایندگان مجلس را برای تصدی پست وزرات جهاد کشاورزی کسب کرد و برای چهار سال آینده به عنوان وزیر انتخاب شد. نوری قزلجه دارای 3 دوره سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بستان آباد و عضویت در کمیسیون کشاورزی مجلس است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 191 رای از مجموع 288 رای ماخوذه به احمد میدری برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتماد کردند و بدین ترتیب او وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا ظفرقندی گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توانست با 163 رای از مجموع 288 رای ماخوذه، اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، عباس عراقچی با 247 از مجموع 288 رای ماخوذه اعتماد نمایندگان مجلس را برای تصدی پست وزرات امور خارجه کسب کرد و برای چهار سال آینده به عنوان وزیر انتخاب شد. پیش از این عراقچی دبیر شورای راهبردی روابط خارجی بود که توسط مسعود پزشکیان رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه به مجلس معرفی شد.

رئیس جمهور در دفاع از ورزای پیشنهادی در صحن علنی مجلس: بنده با تمام وجود با وحدت و انسجام و با وفاق آمدم، می‌خواهم با وحدت جلو برویم می‌خواهم با هماهنگی جلو برویم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نمایندگان مجلس بعد از پایان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، با 192 رای از مجموع 288 رای ماخوذه به عبدالناصر همتی برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی اعتماد کردند. همتی رئیس کل بانک مرکزی در دولت دوازدهم بود که مسعود پزشکیان او را به عنوان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی به مجلس معرفی کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 261 رای از مجموع 288 رای ماخوذه به حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب وزیر اطلاعات اعتماد کردند. خطیب وزیر اطلاعات دولت سیزدهم بود که مسعود پزشکیان رئیس جمهور او را به عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات به مجلس معرفی کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، ستار هاشمی که به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی رئیس جمهور به مجلس معرفی شده بود، با 264 رای از مجموع 288 رای ماخوذه توانست از مجلس رای اعتماد بگیرد. جلسات مجلس برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی مسعود پزشکیان از روز شنبه هفته جاری تا چهارشنبه در 2 شیفت تشکیل شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، علیرضا کاظمی را با 268 رای از مجموع 288 رای ماخوذه به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب کردند. علیرضا کاظمی از جمله وزرای معرفی شده دولت به مجلس بود که در جریان بررسی صلاحیت او، نماینده مخالفی صحبت نکرد. جلسات مجلس برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی مسعود پزشکیان از روز شنبه هفته جاری تا چهارشنبه در 2 شیفت تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ امروز «چهارشنبه، 31 مرداد 1403»، بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم و کابینه «مسعود پزشکیان»، با حضور نمایندگان مردم و اعضای پیشنهادی کابینه پایان یافت و شمارش آرای نمایندگان مجلسبه پایان رسید. بعد از برگزاری 5 روز جلسات متوالی، رسیدگی به صلاحیت 19 وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس شورای اسلامی به پایان رسید. نمایندگان مجلس شورای اسلامی...