شنبه 5 آبان 1403

سیاسی خبرگزاری دانشجو

سیاسی خبرگزاری دانشجو

ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) در اطلاعیه شماره 18 با بیان این مطلب که قریب 450 هزار نفر از زائرین هنوز به کشور بازنگشته‌اند، اعلام کرد: وضعیت در همه پایانه‌های مرزی کشور مطلوب و تردد به سهولت در حال انجام است.

یک روزنامه اصلاح‌طلب تاکید کرد: سخنان پزشکیان موجب سوءبرداشت و دردسرساز می‌شود بنابراین او ناچار است پیش از هر مراسمی، درباره آنچه می‌خواهد بر زبان بیاورد، بیندیشد و گرنه این سخنان در نهایت، جایگاه او را تضعیف می‌کند و در گذر زمان، دردسرساز خواهد شد.

منابع شبکه خبری المیادین اعلام کردند که مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران، عراق را به عنوان مقصد اولین سفر خارجی خود پس از انتصاب در این سمت تعیین کرده و این امر حاکی از اهمیت روابط ایران با عراق است.

نشریه آمریکایی می‌گوید واشنگتن به همراه سه کشور اروپایی، ایران را با برجام مهار کردند و اسرائیل باید از این رویداد خوشحال و آسوده می‌بود، اما مسیر اشتباه را در پیش گرفت.

سرلشکر سلامی در پیامی درگذشت فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح را تسلیت گفت.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) در پیامی به رئیس جمهور تأکید کرد: این قرارگاه هرگونه همکاری و هم‌اندیشی با جناب‌عالی و اعضای محترم هیئت وزیران، در جهت اهداف و برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی ایران را وظیفه خود می‌داند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی به همراه جمعی از فرماندهان و مسئولان ارتش با وزیر کشور دیدار و انتصاب وی را به عنوان وزیر کشور تبریک گفتند.

در پی فضاسازی رسانه‌های ضد انقلاب و برخی افراطیون مدعی حمایت از پزشکیان که درصدد القای تعیین کابینه از سوی رهبر انقلاب بودند، روزنامه دولتی ایران ادعای مذکور را رد کرد و نوشت که تعامل رئیس‌جمهور با رهبر انقلاب در حد مشورت بوده و نه تعیین وزیران از سوی رهبری.

رهبر انقلاب با تأکید بر مسئولیت‌پذیری دولت‌ها و جلوگیری از سوءاستفاده از جایگاه خود، به حفظ استقلال و بی‌طرفی نهاد رهبری کمک کرده‌اند و در نتیجه، به تقویت اعتماد عمومی و اجرای عدالت اجتماعی یاری رسانده‌اند.

پس از عملیات ترکیبی بامداد دیروز حزب‌الله در شمال و غرب سرزمین‌های اشغالی، سانسور شدید در رژیم صهیونیستی حاکم شد و همین سانسور، شدت و اهمیت اولین ضربت انتقامی حزب‌الله را نشان می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت: حزب الله لبنان در عملیات اربعین با موفقیت اماکن نظامی و اطلاعاتی حساس رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داد.

وزیر امور خارجه گفت: منطقه قفقاز برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت ژئوپلیتیک و راهبردی دارد. قرابت‌های تاریخی، فرهنگی و جغرافیایی اهمیت گسترش روابط با کشور‌های این منطقه را دوچندان کرده است.

عراقچی نیز با تشکر از همتای آذربایجانی خود، توسعه مناسبات دوستانه و مبتنی بر منافع متقابل با جمهوری آذربایجان را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران خواند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قیام حسینی و کاروان زینبی یک حقیقت پایان‌ناپذیر و تنها راه نجات بشریت از دست گرگ‌صفتان خون‌خوار عالم است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: در زیارت عاشورا به امام حسین علیه‌السلام عرض می‌کنید: انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم. کارزار بین جبهه حسینی و جبهه یزیدی تمام نشدنی است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا از استقرار بالگرد‌های این قرارگاه برای کمک به اورژانس هوایی در مرز‌های خوزستان خبر داد.