شنبه 5 آبان 1403

سیاسی خبرگزاری دانشجو

سیاسی خبرگزاری دانشجو

رئیس جمهور با صدور حکمی آقای عبدالکریم حسین‌زاده را با عنایت به تعهد و تجربیات ارزشمند، به سمت معاون خود در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور منصوب کرد.

رئیس جمهور با انتشار پیامی در شبکه ایکس، قهرمانی کاراته‌کاهای دختر و پسر ایران را در مسابقات قهرمانی رده‌های سنی امید در آسیا تبریک گفت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تشریح ابعاد مختلف مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تاکید کرد: شرایط اقتصادی سخت است اما اراده اصلاح در دولت چهاردهم وجود دارد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: دانش بنیان کردن بخش کشاورزی و تحقق اهداف مندرج در برنامه‌های بالادستی را در کنار پرداختن به مسائل روز و تنظیم بازار و مراقبت از سفره‌های مردم دنبال می‌کنیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: بیش از 85 درصد بدهی دولت به گندمکاران تأمین شده و در مرحله پرداخت است.

رئیس جمهور سطح روابط سیاسی جمهوری اسلامی ایران و قطر را ممتاز توصیف و بر ضرورت ارتقای سطح روابط دو کشور در سایر عرصه‌ها متناسب با این روابط تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی در نخستین جلسه شورای معاونان وزارت راه و شهرسازی در دولت چهاردهم به همه معاونان دستور داد راهکارهای دستیابی به اهداف برنامه هفتم توسعه در حوزه این وزارتخانه را بررسی و سریعاً گزارش دهند.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا در امور ارتش، انتصاب امیر سرتیپ «نصیرزاده» به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح را تبریک گفت.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به ترور ناجوانمردانه شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: این اتفاق فراموش شدنی نیست و انتقام خون شهید اسماعیل هنیه توسط محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران قطعی است.

وزیر کشور در گردهمایی استانداران با موضوع آموزش و پرورش از تاثیر گسترده این وزارتخانه بر کل جامعه و ضرورت ایجاد امنیت، آرامش و وفاق ملی تاکید کرد. وی همچنین از استانداران خواست به شایعات توجه نکرده و به کار خود با جدیت ادامه دهند.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ و مسئول ستاد مردمی مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در تهران، از عوامل برگزاری این مراسم باشکوه تجلیل کرد.

مؤمنی گفت: یکی از اولویت‌های اصلی من در برنامه‌ها هم گفته‌ام که موضوع اتباع بیگانه است.

انتخابات هیات رئیسه مجلس برای تعیین جایگزین غلامرضا نوری قزلجه عضو پیشین هیات رئیسه و وزیر فعلی جهاد کشاورزی هفته آخر شهریورماه برگزار می‌شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: در این دولت کسانی که بدون دلیل موجه بالا رفته‌اند پایین می‌آیند. معیار با ما بودن یا نبودن، توانایی افراد در اجرای سند چشم انداز است.

مراسم تکریم و معارفه وزرای کشور دولت‌های سیزدهم و چهاردهم با حضور دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور در محل وزارت کشور برگزار شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کار ترکیبی که سیدحسن نصرالله در عملیات ترکیبی و هیبریدی اربعین علیه رژیم صهیونیستی فرماندهی کرد باری دیگر سید را در قامت استاد بلامنازع جنگ‌های هیبریدی به رخ جهانیان کشید.