شنبه 5 آبان 1403

سیاسی خبرگزاری دانشجو

سیاسی خبرگزاری دانشجو

مراسم عزاداری اربعین حسینی هیئت‌های دانشجویی با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه ایکس نوشت: اجتماع عظیم و بی‌نظیر راهپیمایی اربعین حسینی نماد روشنی از جاودانگی حق و فنای ابدی ظلم است.

معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: به دنبال ارتباط نهاد ریاست جمهوری با مردم و انتقال مطالبات آنها به وی و اعضای هیات دولت هستیم.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه رای بالا به کابینه دولت چهاردهم پشتوانه بسیار خوبی برای دولت شد، گفت: اتفاق دیروز مجلس، آثار داخلی و بیرونی مثبتی برای کشور دارد و اکنون باید دست در دست هم دهیم و مشکلات مردم را در حوزه‌های مختلف رفع کنیم.

وزیر آموزش و پرورش پس از کسب رای اعتماد از نمایندگان مجلس در نخستین پیام ویدئویی خود با تاکید بر اینکه برای رفع دغدغه‌ها و بهبود شرایط معیشتی فرهنگیان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنم، خطاب به دانش‌آموزان نیز گفت: به عنوان وزیر آماده شنیدن صدای شما و توجه به نیازها و خواسته‌های شما از طریق تشکل‌های دانش‌آموزی هستم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز هر کسی که ادعای انقلابی بودن و دغدغه خدمت صادقانه به مردم را دارد میدان برای او باز است، گفت: اگر ما امروز در این جایگاه هستیم نه برای ریاست بر مردم بلکه برای خدمتگزاری و جلب رضایت مردم است و هر کس نیز در این مسیر تلاش کند با تمام وجود از او پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.

وزیران خارجه ایران و مصر در تماسی تلفنی درخصوص تداوم مشورت‌ها و رایزنی‌های سیاسی در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه توافق کردند.

فرمانده کل ارتش در دیدار با وزیر کشور با اشاره به همپوشانی مأموریت‌های وزارت کشور و ارتش در حوزه امنیت مرزها، حوادث و بلایای طبیعی و مدیریت بحران، آمادگی بیش از پیش ارتش جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری با وزارت کشور در انجام این مأموریت‌ها مورد تأکید قرار داد.

حجت‌الاسلام انصاری پس از حضور در دفتر معاونت حقوقی رئیس جمهور، کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در حکمی مهدی سنایی را به سمت معاون امور سیاسی دفتر رئیس جمهور منصوب کرد.

حزب ندا در نامه‌ای به وزیر بهداشت خواستار مدیریت بحران مهاجرت کادر درمان شد و نوشت: دولت و وزارت بهداشت برنامه‌ریزی دقیقی برای حمایت از پزشکان و کادر درمان انجام دهند.

سرلشکر سلامی در پیامی خطاب به وزیر دفاع گفت: بی‌تردید تجارب ارزشمند شما در هم‌افزایی با ظرفیت‌های دیپلماسی فعال دفاعی می‌تواند جایگاه ایران در شکل‌گیری نظم نوین جهانی و منطقه‌ای تحکیم بخشد.

معاون اول رییس‌جمهور گفت: امام راحل به ما درس وحدت کلمه داد و امروز نیز یقیناً با وحدت کلمه و هم افزایی مشکلات شناسایی و حل خواهد شد و مردم ان شاءالله نشانه‌های بهبود وضعیت را خواهند دید.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: دیپلماسی مکمل میدان و میدان مکمل دیپلماسی است با هم حرکت خواهیم کرد به طوری منابع ملی کشور و امنیت کامل کشور و عزت کشور به طور کامل محقق شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور طی پیامی به وزیر جدید کشور تصدی این وزارتخانه را تبریک گفت.

رئیس جمهور تامین سلامت و ارتقای خدمات درمانی به مردم را از اولویت‌های اصلی دولت چهاردهم عنوان کرد و گفت: ما با مردم عهد بستیم که صدای بی‌صدایان و کمک حال فقرا و دور افتادگان باشیم که به اعتقاد من گام اول برای تحقق این عهد تأمین سلامت کسانی است که در صورت بیماری، به دلیل فقر و ناتوانی در پرداخت هزینه‌های درمان جانشان به خطر می‌افتد.