شنبه 29 اردیبهشت 1403

دانشگاه الزهرا 66 درصد هزینه اینترنت دانشجویی را کاهش داد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دانشگاه الزهرا 66 درصد هزینه اینترنت دانشجویی را کاهش داد

تهران - ایرنا - هزینه استفاده از اینترنت برای سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه الزهرا (س)، به منظور تسهیل دسترسی دانشجویان، 66 درصد کاهش یافت.

به گزارش روز جمعه دانشگاه الزهرا (س)، پس از شیوع ویروس کرونا و الزام به تعلیق کلاس‌های حضوری به دلیل رعایت الزامات بهداشتی، دانشگاه از هفته دوم اسفندماه اقدام به تعریف تمام 786 استاد، 8555 دانشجو و 2249 درس ارائه شده در نیم سال جاری در سامانه آموزش الکترونیک (lms) و کلاس‌های آموزش همزمان کرده است.

بر همین اساس حدود 35% از اساتید شیوه آموزش در قالب کلاس آنلاین همزمان را انتخاب کردند و 65% دیگر نیز از سامانه lms برای این منظور استفاده می‌کنند.

در این طرح که با استقبال گسترده اساتید و دانشجویان روبه‌رو شده است اساتید، کلاس‌های خود را همانند قبل با انسجام و بر اساس روال آموزشی دنبال کرده‌اند.

علی‌رغم اقدامات صورت گرفته تاکنون، این دانشگاه همواره نیز سعی در به‌کارگیری تدابیر بیشتر جهت بهبود و تسهیل فرایند آموزش مجازی برای دانشجویان و اساتید دارد.

بر همین اساس، با پیگیری‌های مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه الزهرا (س) و مذاکرات انجام شده با شرکت ایرانسل، هزینه استفاده از اینترنت برای سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه و همچنین اپلیکیشن طوبی تل، از این پس برای کلیه کاربران اعم از اساتید و دانشجویان به یک سوم تخفیف یافته است.

گفتنی است، این تخفیف به شکل خودکار و با اتصال به ip دانشگاه صورت می‌گیرد و نیازمند اقدام خاصی از سوی اساتید و دانشجویان نیست.

به گزارش ایرنا، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ظهر امروز اعلام کرد: تاکنون 53 هزار و183 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و 3294 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و 17 هزار و 935 نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز 15 فروردین 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2715 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به 53 هزار و 183 مورد رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون 17 هزار و 935 نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*