یک‌شنبه 8 مهر 1403

دانش آموزان البرز به سمت رقابت کتابخوانی سوق داده شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دانش آموزان البرز به سمت رقابت کتابخوانی سوق داده شوند

کرج - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: لازم است معلمان و والدین دانش آموزان این استان را به سمت کتابخوانی درفضای مجازی مدارس و خانه سوق دهند.

فرشته فهمیده روز یکشنبه درنشست شورای حوزه معاونت پرورشی استان بااشاره به اهمیت هفته کتاب افزود: برای دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین و گام برداشتن درمحورهای گام دوم انقلاب باید به مسائل فرهنگی و تربیتی دانش آموزان نگاه ویژه ای داشت.

وی بیان داشت: یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های تربیتی که با هدف برنامه ریزی مطلوب برای اجرایی شدن سند ملی نهضت مطالعه مفید برمی گردد.

فهمیده خاطرنشان کرد: دسترسی آسان دانش‌آموزان به تازه‌های نشر فرهنگ سازی خرید و خواندن کتاب از محورهای مهم کاری این حوزه است که نیاز به برنامه ریزی مدون برحسب گروه سنی دانش آموزان دارد.

وی تصریح کرد: توجه والدین به کتاب موجب می شود تا این محصول فرهنگی مهم که نقش بسزایی درآگاهی بخشی و آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان دارد درسبد روزانه خانواده ها قرارگیرد.

فهمیده به برگزاری جشنواره کتابخوانی دانایی توانایی درفضای مجازی مدارس البرزبه مناسبت هفته کتاب پرداخت واضافه کرد: این جشنواره امسال با شعار «حال خوش خواندن» درفضای مجازی مدارس استان شروع شده است.

وی یادآورشد: این جشنواره به دنبال گسترش فرهنگ مطالعه دبین دانش آموزان، والدین و ایجاد انگیزه برای مطالعه بیشتر کتاب های درسی و غیر درسی دربین دانش آموزان است.

فهمیده عنوان کرد: درسال تحصیلی گذشته 30 هزاردانش آموز البرزی درجشنواره ملی دانایی توانایی شرکت کردند.

وی به خانواده ها توصیه کرد برای پرکردن اوقات فراغت فرزندان و دادن هدیه به مناسبت های مختلف ازکتاب استفاده کنند زیرا این محصول مهم فرهنگی درتغذیه فکری دانش آموزان وسایراعضای خانواده نقش موثر و مفیدی دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرزدرادامه به بررسی طرح های در دست اجرا دراداره های زیرمجموعه این معاونت پرداخت و خواستاربرنامه ریزی و نظارت مستمربه منظوراجرای این برنامه ها برای دانش آموزان دربسترشاد مدارس شد.

وی اظهارداشت: دانش آموزان پایه نهم دربخش هدایت تحصیلی و سایردانش آموزان درحوزه آسیب های اجتماعی و مسائل تربیتی، امورقرآنی نیاز به تولید محتوای آموزشی دارند که باید به صورت روزانه درکانال معاونت پرورشی و فرهنگی درشبکه شاد بارگذاری شود.

فهمیده تاکید کرد: دانش آموزان درفضای مجازی نیازبه هدایت و مراقبت ویژه دارند که لازم است مشاوران، مربیان و معاونین مدارس فعال دراین استان به بیان نحوه نظارت والدین دراین خصوص بپردازند.

استان البرز 500 هزار دانش آموزدارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*