جمعه 7 اردیبهشت 1403

درخشان: برای موفقیت در جام جهانی باید زیر ساخت ها را درست کنیم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
درخشان: برای موفقیت در جام جهانی باید زیر ساخت ها را درست کنیم

پیشکسوت فوتبال گفت: ما باید زیر ساخت‌های خود را توسعه بدهیم تا در جام جهانی به موفقیت برسیم.

حمید درخشان پیشکسوت فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره حذف تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر اظهار کرد: به نظرم شرایط تیم ملی فوتبال خوب نبود و بازیکنان همه تلاش خود را کردند و آنچه در توان خود داشتند انجام دادند، اما در نهایت نتوانستند به مرحله بعدی جام جهانی قطر صعود کنند. ما باید به فکر توسعه زیرساخت‌های خود باشیم و کیفیت باشگاه‌های خود را بهتر کنیم. تیم‌های فوتبال عربستان، کره جنوبی و ژاپن خیلی تلاش کردند که به اینجا رسیدند.

او ادامه داد: ما باید برنامه ریزی داشته باشیم تا بتوانیم در جام جهانی موفق شویم. امروز باید تمهیداتی در ساختار باشگاه‌های خود ایجاد کنیم و امکانات خود را توسعه بدهیم. ما باید در زیرساخت‌های خود خیلی کار کنیم تا در جام جهانی موفق شویم.

کی روش نتوانست انتظارات را برآورده کند 

او درباره عملکرد کی روش در تیم ملی فوتبال بیان کرد: در آن مقطع زمانی لازم بود که کی روش بیاید تا به تیم ملی کمک کند و با توجه به شناختی که نسبت به فوتبال و بازیکنان ما داشت انتظار داشتیم که بتواند در آنجا به ما کمک کند، اما این اتفاق رخ نداد. البته باید اجازه بدهیم تا فدراسیون فوتبال عملکرد کی روش را ارزیابی کند و درباره اش تصمیم بگیرد.

نباید با عجله درباره کی روش تصمیم گرفته شود 

درخشان درباره اینکه کی روش در تیم ملی فوتبال بماند یا نه! گفت: تصمیم گیری در این مقطع زمانی و با عجله نمی‌شود گرفت. من فکر می‌کنم اجازه بدهیم تا فدراسیون فوتبال بررسی کند و بعد درباره اش تصمیم بگیرد.

پیشکسوت فوتبال گفت: تصمیم گیرنده من و شما نیستیم. به نظرم از اکنون برای جام ملت‌های آسیا باید برنامه ریزی شود. به طور حتم فدراسیون فوتبال برای آن بازی‌ها برنامه ریزی می‌کند و عملکرد کی روش را بررسی کرده و یک تصمیم گیری درست می‌گیرد.

با برنامه ریزی خوب در جام ملت های آسیا موفق می شویم 

او درباره علت موفقیت تیم‌های ژاپن و کره جنوبی در جام جهانی قطر گفت: ما باید یک مقدار عقب برویم و ببینیم که ژاپن چه برنامه ریزی داشته و چه امکاناتی برای رسیدن به موفقیت در نظر گرفته و برنامه ریزی کرده است. تیم عربستان چند دوره در جام جهانی حضور نداشت و این تیم داشت برنامه ریزی می‌کرد تا در جام جهانی موفق شود. ما باید برنامه ریزی خوبی برای جام جهانی بعدی و جام ملت‌های آسیا انجام بدهیم تا موفق شویم. ما پتانسیل لازم و نیروی انسانی را داریم و فقط باید یک برنامه ریزی خوب صورت بگیرد تا بتوانیم در این زمینه موفق شویم.

نبود ثبات باعث ناکامی تیم ملی فوتبال در جام جهانی قطر شد 

درخشان درباره علت ناکامی تیم ملی فوتبال در جام جهانی قطر گفت: ثبات لازم را نداشتیم و فدراسیون فوتبال قبلی جابه جایی زیادی داشت و ذهنیت و دوگانگی به وجود آورده بود، اما فدراسیون جدید می‌تواند برنامه ریزی خوبی داشته باشد و در جام ملت‌های آسیا نتیجه خوبی بگیریم. اگر ما زیر ساخت‌ها و کمبود‌ها را درست کنیم به طور حتم در جام جهانی موفق می‌شویم. ما با چند ماه نمی‌توانیم با تیم‌های انگلیس و آمریکا مقابله کنیم و آن‌ها و تیم‌های آسیایی برنامه ریزی داشتند که به موفقیت رسیدند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال