جمعه 10 فروردین 1403

درخشش بیرانوند مانع از شکست آنتورپ مقابل تاتنهام نشد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
درخشش بیرانوند مانع از شکست آنتورپ مقابل تاتنهام نشد

تهران - ایرنا - تیم فوتبال آنتورپ علی رغم درخشش گلر ایرانی خود در برابر تاتنهام شکست خورد و به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی لیگ اروپا صعود کرد.

به گزارش ایرنا، هفته ششم دور گروهی مسابقات لیگ اروپا با برگزاری بازی های گروه های دوازده گانه به اتمام رسید و تکلیف تمام تیم های صعود کننده به مرحله یک شانزدهم نهایی مشخص شد.

در مهمترین بازی تیم فوتبال آنتورپ در اولین حضور علیرضا بیرانوند در درون دروازه اش با نتیجه 2 بر صفر در برابر میزبان خود تاتنهام شکست خورد تا با 12 امتیاز به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شود.

شاگردان ژوزه مورینیو نیز با 13 امتیاز صدرنشین شدند. کارلوس وینیسیوس و جیووانی لو سلسو در در دقایق 57 و 71 گلزنی کردند. بیرانوند نمایش درخشانی داشت و بهترین بازیکن تیمش بود و توانست نمره 8.1 را از سوفا اسکور بگیرد.

تیم فوتبال لسترسیتی انگلیس با نتیجه 2 بر صفر از سد آیک آتن یونان بگذرد. کریم انصاری فرد 66 دقیقه در زمین حضور داشت. جنگیز اوندر و هاروی بارنز گلزنان تیم برندن راجرز بودند.

در گروه هفت تیم لستر با 13 امتیاز صدرنشین شد و کریم و هم تیمی هایش با سه امتیاز قعرنشین شدند. در دیگر بازی این گروه تیم اسپورتینگ لیسبون موفق شد زوریای اوکراین را در غیاب اللهیار صیادمنش شکست دهد.

تیم دیناموزاگرب کرواسی در گر یازدهم با نتیجه سه بر یک از سد زسکا مسکو گذشت. صادق محرمی به صورت کامل در زمین حضور داشت و برای دینامو عملکرد خوبی داشت. دینامو در این گروه با 14 امتیاز به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی شد و زسکا در قعر جدول جای گرفت.

خنت هم در ادامه نمایش ضعیف خود با نتیجه پرگل چهار بر یک به میزبان خود هوفنهایم باخت. میلاد محمدی به صورت کامل در زمین حضور داشت. هوفنهایم با 16 امتیاز در گروه آخر، سرگروه شد و تیم خنت در قعر جدول جای گرفت.

در دیگر بازی های مهم زسکا صوفیه با نتیجه سه بر یک از سد رم گذشت. ناپولی مقابل سوسیه داد به تساوی یک بر یک رضایت داد. آرسنال در خانه دوندالک با نیجه پرگل چهار بر 2 به برتری رسید. میلان هم در خانه اسپارتا پراگ با یک گل پیروز شد.

در پایان تیم های صعود کننده به دور دوم بدین ترتیب هستند:

رم ایتالیا، یانگ بویز سوئیس، آرسنال انگلیس، مولده روژ، لورکوزن آلمان، اسلاویا پراگ جمهوری چک، رنجرز اسکاتلند، بنفیکای پرتغال، پی اس وی هلند، گرانادا اسپانیا، ناپولی ایتالیا، رئال سوسیه داد اسپانیا، لسترسیتی سیتی انگلیس، براگای پرتغال، تاتنهام انگلیس، آنتورپ بلژیک، میلان ایتالیا، لیل فرانسه، دینامو زاگرب کرواسی، وولفسبورگر اتریش، هوفنهایم آلمان، ستاره سرخ جمهوری چک، ویارئال اسپانیا، نماینده رژیم صهیونیستی.

به این جمع، تیم های سوم لیگ قهرمانان اروپا هم اضافه می شوند تا تعداد تیم ها به عدد 32 برسد و مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا تشکیل شود. این تیم ها عبارتند از: سالزبورگ اتریش، شاختار دونتسک اوکراین، المپیاکوس یونان، آژاکس هلند، کراسنودار روسیه، بروخه بلژیک، دیناموکیف اوکراین، منچستریونایتد انگلیس.

*س_برچسب‌ها_س*