چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

درهای دانشگاه تهران به روی رتبه های برتر کنکور گشوده شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
درهای دانشگاه تهران به روی رتبه های برتر کنکور گشوده شد

تهران - ایرنا - درهای دانشگاه تهران همزمان با برگزاری ششمین دوره ششمین دوره «روزی با دانشگاه تهران» به روی داوطلبان رتبه برتر کنکور گشوده شد تا این داوطلبان از نزدیک با رشته‌های تحصیلی، امکانات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی این نهاد آموزش عالی آشنا شوند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، دانشگاه تهران همزمان با برگزاری ششمین دوره روزی با دانشگاه، پذیرای بیش از 900 رتبه برتر کنکور سراسری در باشگاه دانشجویان این دانشگاه شد.

سید محمد مقیمی، رییس دانشگاه تهران در ششمین دوره «روزی با دانشگاه تهران» در جمع برگزیدگان و رتبه‌های برتر کنکور سراسری در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران، با اشاره به قدمت و جایگاه ویژه دانشگاه، گفت: دانشگاه تهران در کنار جایگاه ویژه‌ای که در کشور دارد، در عرصه بین‌المللی نیز پیشرفت‌های خوب و دستاوردهای ارزشمندی به دست آورده است. آخرین دستاورد آن در عرصه بین‌المللی ناظر بر ارتقای جایگاه دانشگاه در رتبه‌بندی وب دانشگاه‌ها است.

رییس دانشگاه تهران افزود: بر اساس ویرایش جدید منتشر شده از سوی نظام رتبه‌بندی وبومتریکس، دانشگاه تهران رتبه 295 جهانی را کسب کرده است که 101 پله نسبت به سال گذشته یعنی ژوییه سال 2021 ترقی داشته است. این ترقی بسیار قابل ملاحظه است و این موفقیت وقتی نمایان‌تر می‌شود که ببینیم به‌غیر از دانشگاه علوم پزشکی تهران، هیچ کدام از دیگر دانشگاه‌های کشورمان در این رتبه‌بندی در رتبه زیر 500 جهانی قرار ندارند.

مدارک تحصیلی دانشگاه تهران در دنیا قابل احترام است

وی یادآور شد: نتایج رتبه‌بندی شانگهای که به تازگی منتشر شده و همچنین سایر رتبه‌بندی‌های مطرح در دنیا بیانگر این است که دانشگاه تهران در عرصه بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارد و همیشه در دنیا از مدارک تحصیلی دانشگاه تهران با احترام یاد می‌شود.

مقیمی به برگزیدگان کنکور سراسری توصیه کرد: انگیزه‌هایی را که دارید همچنان حفظ کنید تا همه اعم از دانشجویان، استادان، کارکنان و مسئولان دانشگاه بتوانیم روز به روز به عظمت و بزرگی این امانت (یعنی دانشگاه تهران) که امروز به دست ما سپرده شده است، اضافه کنیم و به جامعه خدمت کنیم.

استانداردهای فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران را ارتقا می‌دهیم

وی با اشاره به شعار دانشگاه تهران مبنی بر «جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی» خاطرنشان کرد: هدف ما این است که استانداردهای فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران را به گونه‌ای در سطح جامعه و بین‌الملل تنظیم کنیم که نه تنها از نظر جایگاه و شاخص‌های علمی دارای جایگاه ویژه و برتر باشند بلکه از نظر ارتباط با صنعت و بازار کار و شرایط شغلی نیز روز به روز این جایگاه ارتقا پیدا کند.

مقیمی یادآور شد: وقتی وضعیت فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی رصد می‌کنیم، می‌بینیم جایگاه‌های ویژه‌ای کسب کرده‌اند و کمتر سازمان و نهاد موفقی را می‌بینیم که دانشگاه تهرانی در آن حضور نداشته باشد. شاهد هستیم که دانشگاه تهرانی‌ها در هر سازمانی ورود می‌کنند، رهبری تغییر و تحول را به دست می‌گیرند.

 دانشگاه تهران را خانه اول خود می‌دانم

مقیمی که هر سه مقطع تحصیلی خود از کارشناسی تا دکترا را دانشجوی دانشگاه تهران بوده و سپس به عضویت هیأت علمی دانشگاه درآمده است، در جمع رتبه‌های برتر کنکور اظهار داشت: از سال 1369 برای تحصیل در رشته مدیریت وارد دانشگاه تهران شدم و بیش از 32 سال است که در این دانشگاه هستم. همه مقاطع تحصیلی دانشگاهی را در این دانشگاه گذراندم و بعد هم به عنوان عضو هیأت علمی و اکنون هم به عنوان خدمتگزار شما در دانشگاه تهران هستم. واقعیت این است که دانشگاه تهران را خانه اول خود می‌دانم و به آن افتخار می‌کنم و امید است با حضور و تلاش شما عزیزان، روز به روز بیشتر شاهد ارتقا و پیشرفت جایگاه دانشگاه تهران باشیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در این رویداد که با حضور رییس دانشگاه تهران، معاونان آموزشی، فرهنگی و دانشجویی، رییس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی و جمعی از رؤسا، معاونان، اعضای هیأت علمی دانشکدگان و دانشکده‌های دانشگاه تهران در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد، فرشته امین، دبیر برگزاری ششمین دوره «روزی با دانشگاه تهران» هدف از برگزاری این رویداد را معرفی رشته‌ها، امکانات آموزشی و پژوهشی و تشریح تسهیلات دانشگاه تهران به دانش‌آموزان و کمک به دانش‌آموزان برای انتخاب صحیح رشته تحصیلی در دانشگاه عنوان کرد و گفت: در دو سال گذشته این برنامه به صورت مجازی برگزار شد، ولی امسال علی رغم شرایط ویژه با تاکید رییس دانشگاه به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی افزود: تلاش این است که به داوطلبان ورود به دانشگاه کمک کنیم تا یک انتخاب آگاهانه و هوشمندانه داشته باشند و دانشگاه تهران را بشناسند. نداشتن انتخاب درست و بی توجهی به علایق و توانمندی، دانشجویان را در طول تحصیل دچار چالش می‌کند. یکی از امتیازات انتخاب دانشگاه تهران این است که اگر دانشجو از انتخاب خود راضی نباشد، می‌تواند با احراز شرایط، در سال دوم تحصیل تغییر رشته داده و در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهد.

محمود کمره‌ای، معاون آموزشی دانشگاه تهران نیز در این رویداد با تشریح تسهیلات اعطایی به دانشجویان گفت: دانشگاه تهران دانشگاه جامعی است و دانشجویی که وارد دانشگاه تهران می‌شود تمام امکانات آموزشی، فرهنگی و پژوهشی و رفاهی در هر نقطه از ایران متعلق به تمام دانشجویان دانشگاه تهران از هر رشته و هر مقطع تحصیلی است.

وی تنوع رشته‌ها و تنوع فرهنگی در دانشگاه تهران را فرصت دیگری دانست که در اختیار دانشجویان که به اجتماعی شدن آنها کمک می‌کند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران، اعطای تسهیلات به دانشجویان ساعی و کوشا، بورسیه دانشجویان برتر، اعطای خوابگاه ویژه به دانشجویان برتر، حمایت از ایده‌ها و پژوهش‌های دانشجویان، برگزاری دوره کهاد برای ورود موفق به بازار کسب و کار و تحصیل دو وجهی را از جمله تسهیلات ویژه دانشگاه تهران برای رتبه‌های برتر برشمرد.

کمره‌ای هم‌چنین درباره امکانات گسترده بین‌المللی که در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد، گفت: دانشگاه تهران علاوه بر موارد یاد شده از حضور و فعالیت دانشجویان در عرصه‌های بین‌المللی حمایت می‌کند و از معدود دانشگاه‌های کشور است که دانشجویان دوره کارشناسی را به کنفرانس‌های بین‌المللی اعزام می‌کند و امکانات بسیار در زمینه بین‌المللی به دانشجویان داده می‌شود.

در ادامه این برنامه حسن مروتی، معاون سازمان سنجش آموزش کشور مطالبی را درباره نحوه انتخاب رشته ارائه کرد.

هادی بهرامی احسان، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران نیز با بیان اینکه این دانشگاه قله تمام دانشگاه‌های کشور است، گفت: دانشگاه تهران در همه زمینه در کشور پیشتاز است و این پیشتازی در عرصه‌های مختلف جامعه قابل مشاهده است. این درخشش در عرصه فرهنگی و اجتماعی هم قابل مشاهده است و در این زمینه نیز سرآمد است.

وی خطاب به متقاضیان ورود به دانشگاه تهران گفت: با ورود به دانشگاه فصل جدیدی از فعالیت‌ها، رشد و بلوغ اجتماعی شما هم آغاز می‌شود و این فعالیت‌ها جایگاه و نقش شما را در روابط اجتماعی، در مدیریت جریان‌های اجتماعی و راهبری فعالیت‌های فرهنگی مسجل می‌کند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاه تهران تنها دانشگاه کشور است که بیش از 100 نشریه فعال و بیش از 200 انجمن و کانون علمی دارد، این را یک فرصت برای دانشجویان برشمرد که می‌توانند در هر زمینه‌ای که علاقه‌مند هستند به فعالیت علمی، فرهنکی و اجتماعی بپردازند.

استاد تمام دانشکده روان‌شناسی دانشگاه تهران گفت: در انتخاب رشته تحصیلی هیجان‌زده عمل نکنید و از رویاپردازی و آرمانگرایی در انتخاب رشته تحصیلی خودداری کنید. با توجه به شناخت و استعدادهای خود انتخاب رشته کنید و برای شناخت بهتر استعدادهای خود اگر نیاز بود حتماً از مشاوران کمک بگیرید.

وی توجه به استعداد را در انتخاب رشته بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: توجه با این موضوع موجب خلاقیت و شکوفایی و رشد مضاعف در شما خواهد شد.

بهرامی احسان علاقه را موضوع مهم دیگر در انتخاب رشته برشمرد و تصریح کرد: دواطلبان به اجبار، تاکید و جوسازی دیگران رشته انتخاب نکنند و در انتخاب رشته صرفاً علاقه شخصی، استعداد و توانایی خود را در نظر بگیرند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران توجه به امکانات را عامل سوم در انتخاب رشته عنوان کرد و افزود: اگر قرار است موفقیتی حاصل شود، این موفقیت در یک بستر آماده و کمک‌کننده بروز و ظهور خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت فقط با یک شتاب برای سرعت‌گیری و پرواز به دست نمی‌آید، تداوم در اوج‌گیری و داشتن برنامه برای موفقیت مستمر شرط ضروری است، بنابراین با ورود به دانشگاه کار شما تمام نشده بلکه کار شما تازه آغاز شده است.

این برنامه با نشست‌هایی ادامه یافت و تعدادی از دانشجویان برتر شاغل به تحصیل در دانشگاه تهران تجربیات آموزشی و علمی خود را با شرکت‌کنندگان در این برنامه در میان گذاشتند.

همچنین رؤسا و معاونان آموزشی و دانشجویی به همراه برخی اعضای هیأت علمی و جمعی از دانشجویان دانشکدگان و دانشکده‌ها در غرفه‌هایی در جلسات پرسش و پاسخ با شرکت‌کنندگان «روزی با دانشگاه تهران» شرکت کردند و به پرسش‌های آنها پاسخ دادند.

بازدید از کتابخانه مرکزی، دانشکدگان فنی، دانشکدگان هنرهای زیبا و دانشکدگان علوم و همچنین دانشکده ادبیات و علوم انسانی از دیگر برنامه‌های آشنایی با دانشگاه تهران بود که شرکت کنندگان پس از پایان جلسه ضمن بازدید از این مکان‌های یاد شده از نزدیک با برخی فضای علمی و آموزشی دانشگاه تهران آشنا شدند.

برچسب‌ها

درهای دانشگاه تهران به روی رتبه های برتر کنکور گشوده شد 2
درهای دانشگاه تهران به روی رتبه های برتر کنکور گشوده شد 3
درهای دانشگاه تهران به روی رتبه های برتر کنکور گشوده شد 4
درهای دانشگاه تهران به روی رتبه های برتر کنکور گشوده شد 5