سه‌شنبه 17 مهر 1403

در دریاچه چیتگر چه خبر است؟ بهت مردم از قدرت نمایی افغانی‌ها در دریاچه چیتگر + فیلم

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
در دریاچه چیتگر چه خبر است؟ بهت مردم از قدرت نمایی افغانی‌ها در دریاچه چیتگر + فیلم

قدرت نمایی افغانی‌ها در دریاچه چیتگر جنجالی شده است تصاویر عجیب از دریاچه چیتگر، بُهت مردم را برانگیخت

تصاویر عجیب از دریاچه چیتگر، بُهت مردم را برانگیخت

احتمالا شما هم تصاویر حضور گسترده افغان‌ها در اصفهان و دریاچه چیتگر را دیده‌اید. قابی باورنکردنی که شاید در نگاه اول به ذهنتان خطور نکند که اصلا اینجا ایران است. آن‌ها انگار همه جا هستد، صندلی‌های مترو را قُرُق می‌کنند، میدان آزادی را فتح می‌کنند و برای تفریح هم به دریاچه چیتگر می‌روند

حضور گسترده افغان‌ها در کوچه و خیابان‌های ایران به حدی رسیده که صدای اعتراض مردم را رسانه‌ها به طور مکرر منعکس می‌کنند اما انگار گوش شنوایی وجود ندارد. حالا ما ماندیم و مهمانان همسایه که کم کم شکلِ همسایه به خود گرفتند

حضور افغان‌ها در سطح شهرهای ایران به شدت پررنگ شده و وقتی به مراکز تفریحی یا تجمع‌ها می‌روید، این احساس ملموس‌تر می‌شود.

تصاویر پیاپی از تجمع مهاجران افغانی از محمودآباد تا دریاچه چیتگر که نگرانی درباره تغییر بافت جمعیت ایران در برخی نقاط را نیز در پی داشته، شرایط را پیچیده تر کرده است.

چندی پیش خبرگزاری تابناک در واکنش به تفریح مهاجران افغان در یک تفریگاه تهران در عید قربان نوشته "افغانی‌ها دریاچه چیتگر را به نام خود سند زدند".

این خبرگزاری وابسته به محسن رضایی، فرمانده اسبق سپاه، با اشاره به لباس محلی جوانان نوشته که آن‌ها «ظاهراً قصد حل شدن در جامعه ایران ندارند».

این ویدیو که در روز تعطیلی عید قربان در تفریح‌گاه دریاچه چیتگر تهران گرفته شده، شماری از مردان جوان مهاجر را عمدتاً با لباس محلی افغانستان نشان می‌دهد که اسکیت‌سواری می‌کنند. یکی از کاربران که این ویدیو را در شبکه‌های اجتماعی نشر کرده، به تقلید از ترند ویدیوهای تیک‌تاکی بر روی آن می‌گوید Habibi, come to Kabul (عشقم، بیا کابل). خبرگزاری تابناک در واکنش به این جمله نوشته است: «ظاهراً دریاچه چیتگر به زعم این افغانی‌ها بخشی از افغانستان است.»

--> هم اکنون دیگران می خوانند

بیشتر بخوانید

در دریاچه چیتگر چه خبر است؟ بهت مردم از قدرت نمایی افغانی‌ها در دریاچه چیتگر + فیلم 2