چهارشنبه 18 مهر 1403

در روند امروز 3 تیر بازار سرمایه چه عواملی اثر گذار بود؟

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
در روند امروز 3 تیر بازار سرمایه چه عواملی اثر گذار بود؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: سرانه خرید افراد حقیقی امروز 20 میلیون تومان و سرانه فروش افراد حقیقی 22 میلیون و 100 هزار تومان ثبت شده است.

کوروش آسایش گفت: امروز شاخص کل بورس با کاهش بیش از 11 هزار واحدی و درصد تغییرات منفی 0.52 درصدی در ارتفاع 2 میلیون و 162 هزار واحدی ایستاد شاخص کل هم وزن نیز امروز با کاهش همراه شد.

به گفته او، امروز حجم معاملات حدود 10 میلیارد و 200 میلیون برگه سهم ثبت شده است و ارزش معاملات خرد حدود 6 هزار و 28 میلیارد تومان مربوط به سهام و حق تقدم ها بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: سرانه خرید افراد حقیقی امروز 20 میلیون تومان و سرانه فروش افراد حقیقی 22 میلیون و 100 هزار تومان ثبت شده است. امروز بازار شاهد خروج 401 میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی بود.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: امروز 43 درصد بازار به عبارتی حدود 306 نماد در وضعیت مثبت و 57 درصد بازار به عبارتی 411 نماد در وضعیت قرمز معامله شدند.

او گفت: امروز بازار روند منفی را پشت سر گذاشت مجامع منفی گروه بانکی یکی از عوامل اثر گذار بر روند بازار بودند. اخبار منطقه نیز بر بازار بی تاثیر نبود مورد دیگر این که بازار با توجه به نرخ دلار هنوز برای جهت حرکت خود تصمیم نگرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس