سه‌شنبه 10 مهر 1403

در نیمه نخست امسال چند خودرو وارداتی ترخیص شد؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
در نیمه نخست امسال چند خودرو وارداتی ترخیص شد؟

اقتصادنیوز: وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: در شش ماه نخست سال جاری 22 هزار و 264 دستگاه خودروی سواری به کشور وارد و ترخیص شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، از وزارت امور اقتصادی و دارایی، در شش ماهه نخست سال 1403، آمار انواع خودروی سواری وارد شده به کشور ذیل ردیف تعرفه هشت هزار و 703، بالغ بر 22 هزار و 264 دستگاه و به ارزش 439 میلیون دلار بوده است که عمده خودروهای سواری وارد شده به کشور طی این مدت به لحاظ تعداد و ارزش، توسط شرکت «معین خودرو ایرانیان» با پنج هزار و 650 دستگاه خودرو به ارزش 132 میلیون دلار صورت گرفته است که سهمی بالغ بر 25.38 درصد از تعداد و 30.05 درصد از ارزش کل خودروها را شامل می‌شود.

با شروع به کار دولت چهاردهم نیز وزیر اقتصاد خبر از باز شدن گره کور واردات خودرو با موافقت و تدبیر رئیس جمهور در جلسه ستاد اقتصادی داد و تاکید کرد: اجازه انحصار در هیچ حوزه و صنعتی را نمی‌دهیم.

خبر مرتبط سورپرایز متقاضیان محصولات ایران خودرو؛ قطار فروش به راه افتاد

اقتصادنیوز: مدیرعامل ایران خودرو درباره واگذاری محصولات عرضه شده در جدیدترین طرح فروش این خودروساز اظهارنظر کرد؛ موضوعی که می‌توان از آن به عنوان خبری غافلگیرکننده برای متقاضیان یاد کرد.

با این اقدام دولت چهاردهم امید است تا در ادامه، واردات خودرو روزهای خوبی را در پیش داشته باشد و به بخش خصوصی نیز کمک شود.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
در نیمه نخست امسال چند خودرو وارداتی ترخیص شد؟ 2
در نیمه نخست امسال چند خودرو وارداتی ترخیص شد؟ 3