پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

در‌های 8 ایستگاه آتش‌نشانی از 2 تا 4 مهر به روی شهروندان تهرانی باز می‌شود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
در‌های 8 ایستگاه آتش‌نشانی از 2 تا 4 مهر به روی شهروندان تهرانی باز می‌شود

رضا رحمت‌اله‌زاده، رییس مرکز علمی کاربردی آتش‌نشانی، ایمنی و خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به این‌که این مرکز، حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران را پوشش می‌دهد، مطرح کرد: در این مرکز تعدادی رشته خاص داریم که کاملا براساس مشاغل مورد نیاز و مهارت محور تعریف شده‌اند. شهروندان می‌توانند در این رشته‌ها که رشته‌های آتش‌نشانی و سازمان مدیریت پسماند و حوزه خدمات شهری هستند، ثبت‌نام کنند و به تحصیل بپردازند.

وی تاکید کرد: رشته‌های تعریف شده به قدری به محیط کار نزدیک هستند که دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی جذب سازمان‌های زیرمجموعه و یا جذب شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند؛ اعم از شرکت‌های نفتی، هواپیمایی و HSE شوند.

رحمت‌اله زاده در خصوص جزئیات رشته‌ها گفت: رشته‌هایی اعم از مهندسی فناوری حریق، پیشگیری از حریق، مهندسی محیط زیست گرایش پسماند و HSE رشته‌های خاص این مرکز دانشگاهی هستند و تعدادی رشته دیگر نیز تعریف شده که در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو جذب می‌کنیم.

وی با تاکید بر این‌که این مرکز از سال 88 در حال پذیرش دانشجو در رشته آتش‌نشانی است؛ بیان داشت: مرکزآتش نشانی، ایمنی و خدمات شهری زیرمجموعه وزارت علوم است و دانشجویانی که پذیرش می‌شوند، مدرک وزارت علوم خواهند گرفت.

رییس مرکز علمی کاربردی آتش‌نشانی، ایمنی و خدمات شهری شهرداری تهران در رابطه با موقعیت مکانی مرکز گفت: دانشجویان می‌توانند در دو منطقه جغرافیایی جنوب و مرکز شهر در رشته‌های تعریف شده به تحصیل بپردازند.

وی با تاکید به اینکه هرساله بالغ بر 600 دانشجو در این مرکز جذب خواهد شد، اظهار داشت: بر اساس رصدی که در این چندسال انجام دادیم، دانشجویانی که مشغول به تحصیل هستند و کارمند نیستند، به طور قطع وارد بازار کار می‌شوند.

رحمت‌اله زاده در ادامه، پیرامون اثرگذاری تحصیل در رشته آتش‌نشانی در مهارت کاری آتش‌نشانان گفت: آتش‌نشانان با خواندن این رشته‌ها از نظر محتوای علمی تقویت می‌شوند و در حوزه عملکردی آنها تاثیر مثبت دارد.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، وی در پایان خاطرنشان کرد: به مناسبت صدسالگی سازمان آتش‌نشانی و روز آتش‌نشان (7 مهرماه)، از دوم تا چهارم مهرماه در دو بازه زمانی 10 تا 12 و 3 تا 6 بعدازظهر، درب 8 ایستگاه آتش‌نشانی به روی مردم باز می‌شود و امکان بازدید برای شهروندان فراهم خواهد شد. شهروندان می‌توانند از نزدیک با فعالیت ایستگاه و جشنواره‌ای که در ایستگاه‌ها برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، آشنا شوند و از آتش‌نشانان و فضای کاری آنها بازدید کنند.