چهارشنبه 18 مهر 1403

دستور رئیس جمهور برای استمهال وام‌های کشاورزان خسارت دیده

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
دستور رئیس جمهور برای استمهال وام‌های کشاورزان خسارت دیده

ذبیح الله اعظمی ساردویی سخنگوی کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی و محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در تشریح جلسه دیروز دوشنبه 9 آبان این کمیسیون با آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اظهار کرد: در این جلسه در مورد برنامه الگو کاشت مباحثی مطرح شد ما درخواستی برای تامین الزامات این طرح داشتیم؛ رئیس جمهور گفتند ما تمام تلاشمان را میک‌نیم تا همه ماشین آلات و همه نهاده‌های کشاورزی لازم فراهم تا این طرح محقق شود.

وی افزود در ادامه در مورد خرید تضمینی گندم و محصولات کشاورزی نیز مباحثی مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه گفت: در این جلسه در مورد امهال و استمهال وام های کشاورزی در مناطق سردسیر سرما زده و خسارت دیده نیز مواردی مطرح شد که رئیس جمهور با نظر مساعد دستور پیگیری این موضوع را دادند.

اعظمی ادامه داد: مناطقی مثل کرمان که سال گذشته محصولات کشاورزی دچار سرمازدگی شد و در میناب نیز سه بخشی از محصولات کشاورزی را از بین برد باید سود این وام ها بخشیده شود که با آن امهال و استمهال گفته می شود.

وی تصریح کرد: در این جلسه در مورد سیل بند جیرفت نیز صحبت شد و رئیس جمهور تاکید کردند که در اسرع وقت تامین اعتبار سیل‌بند خرم از جیرفت تا رودبار انجام شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس بیان داشت: برخی از نمایندگان مشکلات حوزه های انتخابیه خود را برای رئیس جمهور تشریح کردند.

اعظمی خاطرنشان کرد: نمایندگان از رئیس جمهور درخواست کردند تا تعرفه صادرات محصولات کشاورزی برداشته شود. در این رابطه با توجه به بند ش تبصره 8 قانون بودجه 1401 بحث تعرفه صادرات خلاف بوده است و چون وزارتخانه موضوع را پیش تر مطرح کرده بود ما از رئیس جمهور خواستیم تا این قانون ملغی شود.

وی اظهار کرد: موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد بحث تامین ماشین آلات کشاورزی بود تا در واگذاری ماشین آلات کشاورزی به کسانی که ثبت نام کرده و پول پرداخت کرده اند، تسریع شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی گفت: یکی از مسائل مهمی که در این جلسه مطرح شد بحث توزیع کاربرگ الکترونیکی بود. هنوز در وزارت دارایی و اقتصاد این کالابرگ نهایی نشده است در صورتی که این موضوع نهایی شود حتما در اسرع وقت در اختیار مردم قرار داده می شود.

اعظمی در پایان تاکید کرد: با توجه به حذف ارز ترجیحی و جبران خسارات دامداران و عشایر بنا شد یارانه ویژه وزارت جهاد کشاورزی در قالب دامدار کارت و عشایر کار به این قشر پرداخت شود.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید رئیس جمهور کمیسیون کشاورزی تسهیلات کشاورزان ذبیح الله اعظمی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است