جمعه 31 فروردین 1403

دستگاه‌های خدمات‌رسان بانه تعطیل نیست

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دستگاه‌های خدمات‌رسان بانه تعطیل نیست

سنندج - ایرنا - فرماندار بانه گفت: بر اساس دستور العمل ستاد کرونا استان به منظور پیشگیری از افزایش ویروس کرونا دستگاه‌هایی اجرایی شهرستان تعطیل شده اما دستگاه‌های خدمات رسان همچنان به مردم خدمت ارایه می‌کنند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل رستم پور روز سه‌شنبه در جلسه فوق‌العاده ستاد کرونا بانه با اشاره به افزایش چشمگیر بیماران کرونایی اظهار داشت: بر اساس دستور العمل ستاد کرونا استان به منظور پیشگیری از افزایش ویروس کرونا بانه یک هفته نیمه تعطیل شد.

وی اضافه کرد: بر اساس این دستورالعمل دستگاه‌های خدمات رسان در این هفته تعطیل نمی‌شود اما سایر دستگاه ها تعطیل شده و هیچگونه خدماتی در این سازمان ها ارائه نمی شود و فعالیت واحدهای صنفی در رسته‌های 2، سه و چهار نیز در این مدت متوقف شده است.

رستم پور گفت: در این مدت ورود خروج پارک ها و مراکز تفریحی مسدود می‌شود که شهرداری برای کنترل و نظارت بر پارک ها نگهبان مامور کرده و برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا، چاپ و توزیع آگهی‌های ترحیم هم ممنوع شده است.

76 بیمار کرونایی در بانه بستری هستند رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه نیز با بیان اینکه ظرفیت پذیرش بیمار در بخش کرونایی بیمارستان‌های بانه 80 نفر است اظهار داشت: در حال حاضر 76بیمار در بخش کرونایی بیمارستان های صلاح الدین ایوبی و رازی بستری هستند.

محمد شاهویسی افزود: در یک ماه گذشته بیش از 400 بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده و هر روز تعدادی از پرسنل وکادر درمان بانه به کرونا مبتلا می شود که مجبورند 2 هفته در قرنطینه خانگی قرار باشند که این موضوع خدمات رسانی به بیماران را با مشکل مواجه می‌کند.

وی اضافه کرد: به دلیل کمبود کپسول اکسیژن در بیمارستان‌های شهرستان امکان افزایش تخت برای بیماران کرونایی فراهم نیست و برای جبران این کمبود روزانه تعدادی کپسول اکسیژن از کارخانه سقز به بانه ارسال می‌شود که جوابگوی نیاز شهرستان نیست.

مشاغل و فعالیت های غیر ضروری، مجتمع های تجاری، بازار طلا فروشان، بازارهای سرپوشیده، نمایشگاه‌های ماشین و بنگاه‌های املاک نیز بر اساس ستاد مبارزه با کرونای استان به مدت یک هفته برای پیشگیری از افزایش شیوع کرونا تعطیل می شود.

بانک‌ها با یک سوم ظرفیت از کارکنان در این هفته فعالیت می‌کنند و همه ادارات بجز دستگاه‌های خدمات رسان از جمله شهرداری، آتش نشانی و مراکز بهداشتی و درمانی به مدت یک هفته تعطیل شد.

دفاتر پیشخوان، مراکز معاینه فنی، دفاتر بیمه، پلیس +10 ،‌دفاتر شورای حل اختلاف، اماکن ورزشی دولتی و خصوصی، استخر ها و شهربازیهای سرپوشیده. مساجد، مصلی ها، آرامستانها، مهد کودکها، کلاسهای آموزشی خصوصی، مراکز فنی حرفه ای، دانشگاهها و کتابخانه ها تالارهای پذیرایی، چایخانه ها، قهوه خانه ها، مراکز عرضه قلیان، اماکن تفریحی سطح شهرستان تعطیل می شوند. مقرر شد تیمهای گشت و نظارت متشکل از اماکن انتظامی، اتاق اصناف و اداره صمت، بهداشت ودرمان و تعزیرات حکومتی برتعطیلی های یک هفته ای نظارت کامل داشته و در صورت عدم رعایت هرکدام از صنوف پرخطر سریعا با اخذ دستور قضایی نسبت به پلمپ محل مذکور اقدام کنند. همچنین بر اساس دستور العمل ستاد کرونای کردستان مبادی ورودی شهر به مدت یک هفته بسته و از پذیرش مسافر جلوگیری می شود.

شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*