سه‌شنبه 17 مهر 1403

دستگیری 19 نفر جاعل و دیگر اخبار کوتاه خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دستگیری 19 نفر جاعل و دیگر اخبار کوتاه خراسان شمالی

بجنورد_ ایرنا_ فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری 19 نفر جاعل و کلاهبردار حرفه‌ای با 38 میلیارد و 422 میلیون ریال کلاهبرداری در استان خبر داد

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری پلیس، سردار علیرضا مظاهری اظهار داشت: براساس شکایت انجام شده، این افراد با استفاده از ترفندهای مختلف از جمله خرید و فروش ملک، خودرو و چک جعلی اقدام به کلاهبرداری می کردند.

وی با اشاره به اینکه با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی مستمر پلیس، محل های اختفای این افراد شناسایی شد، افزود: در چند عملیات گسترده و غافلگیرانه افراد جاعل و کلاهبردار دستگیر و به مقرهای انتظامی سطح استان منتقل شدند.

کشف 45 راس دام غیرمجاز در شیروان

فرمانده انتظامی شیروان گفت: 45 راس گوسفند بدون مجوز به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ مسعود وحیدی اعلام کرد: ماموران حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک دستگاه کامیون حامل دام زنده که قصد انتقال احشام از روستای چلو به مازندران را داشت، مشکوک شدند و خودروی موردنظر را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد 45 راس گوسفند که فاقد مجوز اداره دام پزشکی بودند، کشف و به همراه خودروی توقیفی به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی با بیان اینکه ارزش این تعداد گوسفند یک میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در نهایت احشام کشف شده به اداره دامپزشکی شیروان تحویل داده شد و در این رابطه یک نفر متهم نیزدستگیر وبه مراجع قضایی معرفی شد.

دستگیری 130 معتاد متجاهر در طرح مبارزه با مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی گفت: طرح مبارزه با مواد مخدر با هدف جمع آوری معتادان متجاهر همزمان در 3 شهرستان بجنورد، شیروان و فاروج اجرا شد که در این طرح 130 نفر معتاد متجاهردستگیر شدند. سردار علیرضا مظاهری با اشاره به اینکه در اجرای این طرح تمام پاتوق های معتادان که از قبل شناسایی شده بود مورد بازرسی قرار گرفت افزود: در این رابطه 130 نفر معتاد متجاهر که شامل 123 نفر مرد و تعداد 7 نفر زن بودند شناسایی و دستگیر شدند.

وی در ادامه گفت: از تعداد کل دستگیر شدگان، 80 نفر به کمپ های ترک اعتیاد منتقل و ما بقی نیز با هماهنگی مقام قضائی با اخذ تعهد آزاد شدند، و یک نفر اراذل و اوباش نیز شناسایی که در یک عملیات غافلگیرانه وی نیز دستگیر شد.

سردار مظاهری با اشاره به اینکه کشف یک کیلو گرم تریاک، 18 گرم مواد مخدر صنعتی و دستگیری 4 نفر خرده فروش نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این طرح ضربتی بود.

کشف 70 تن پیاز احتکار شده در بجنورد

رییس پلیس آگاهی استان خراسان شمالی گفت: یک انبار احتکار پیاز در حاشیه شهر بجنورد مورد شناسایی قرار گرفت که در بازرسی از این انبار 70 تن پیاز به صورت غیر قانونی و فاقدمجوز کشف و ضبط شد سرهنگ مقصود رستگار با بیان اینکه ارزش کشفیات به دست آمده از سوی کارشناسان بیش از 2 میلیارد و 350 میلیون ریال برآورد شده است گفت: در این رابطه یک محتکر دستگیر و به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

پلمب یک واحد صنفی متخلف در اسفراین

فرمانده انتظامی اسفراین از پلمپ یک واحد صنفی متخلف در اجرای طرح تعطیلی اصناف به منظور فاصله گذاری اجتماعی، در این شهرستان خبر داد و گفت: با اعلام ماموران بهداشت مبنی بر اینکه یک واحد صنفی بدون توجه به طرح فاصله گذاری و تعطیلی اصناف، اقدام به برپائی جشن تولد کرده، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت. سرهنگ مجید یگانه پوربا اشاره به اینکه در این رابطه صنف متخلف به تذکرات ماموران اداره بهداشت توجه نکرده افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی با هماهنگی انجام شده این واحد صنفی متخلف را پلمپ کردند.

*س_برچسب‌ها_س*