یک‌شنبه 8 مهر 1403

دست بالای تیم ازبکی در تقابل با نمایندگان ایران / کری پاختاکور برای پرسپولیس با مرور تاریخ

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
دست بالای تیم ازبکی در تقابل با نمایندگان ایران / کری پاختاکور برای پرسپولیس با مرور تاریخ

باشگاه پاختاکور با انتشار سابقه این تیم در جدال با تیم های ایرانی، برتری مطلق خود را به رخ کشیده است.

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس و پاختاکور در شرایطی باید فردا از دور دوم مرحله گروهی لیگ نخبگان به مصاف هم بروند که رسانه باشگاه ازبکستانی آماری از تقابل هایش را با تیم های ایرانی منتشر کرده که دست بالاتر به سود پاختاکور است.

این تیم تاکنون 25 بار برابر 9 تیم متفاوت ایرانی روبرو شده که حاصل آن چهارده پیروزی، هفت شکست و چهار تساوی بوده است. این تیم ازبکستانی موفق به زدن 35 گل به تیم‌های ایرانی شده و در مقابل 27 گل دریافت کرده است. در تاشکند، پاختاکور در هر 10 مسابقه‌ای که میزبان بوده، پیروز شده و 18 گل به ثمر رسانده و تنها 4 بار دروازه‌اش باز شده است.

بیشترین تقابل های پاختاکور با پرسپولیس، تراکتور و سپاهان (چهار بازی) بوده است. در سال 2003 که دور گروهی به صورت متمرکز در یک کشور و با انجام فقط سه بازی برگزار می شد، سرخپوشان که با نام پیروزی در این پیکارها شرکت کرده بودند، برابر پاختاکور با نتیجه دو بر صفر شکست خوردند. ازبکستان میزبان این گروه بود.

دو تیم در لیگ قهرمانان سال 2019 همگروه بودند که تیم ازبکی در خانه با یک گل برنده شد و در تهران جدال دو تیم یک بر یک مساوی شد. در سال 2020 و در مرحله یک چهارم نهایی، پرسپولیس موفق شد با دو گل عیسی آل کثیر از سد این تیم گذشته و در نهایت نیز راهی فینال شد اما برابر اولسان تن به شکست داد.

بیشترین شکست پاختاکور برابر سپاهان بوده است. اصفهانی ها سه مرتبه و در بازی برگشت سال 2010 (با نتیجه دو بر صفر) و هر دو دیدار رفت و برگشت سال 2022 (با نتایج سه بر یک و دو بر یک) از سد این تیم گذشته و تنها در بازی رفت سال 2010 (با نتیجه دو بر یک) مغلوب این تیم شدند.

در جریان پیروزی دو بر صفر سال 2010، ابراهیم توره و محسن بنگر برای سپاهان گلزنی کردند. در بازی رفت سال 2022 نیز شهریار مغانلو بریس کرد و سیدمحمدرضا حسینی نیز گل سوم را به ثمر رساند. در مسابقه برگشت نوبت به سجاد شهباززاده رسید تا بریس کرده و تیمش را به پیروزی برساند.

در سال 2016، پاختاکور با تراکتور همگروه شد. بازی رفت در ازبکستان با برتری یک بر صفر میزبان همراه شد و بازی برگشت در تبریز با گل های آگوستو سزار و سعید آقایی، به سود تراکتور تمام شد. در سال 2021 که بازی ها به صورت متمرکز برگزار شد، دو تیم به تساوی های سه بر سه و صفر - صفر رسیدند.

استقلال در سال 2011 و در بازی دور رفت مرحله گروهی، با گل های هوار ملا محمد، فرهاد مجیدی، آرش برهانی و سیدمهدی سیدصالحی با نتیجه چهار بر دو پیروز شد اما بازی برگشت را دو بر یک واگذار کرد. پس از همه گیری کرونا، در سال 2020، دو تیم در مرحله یک هشتم نهایی و در قطر با هم روبرو شدند و علی رغم اینکه علی کریمی گل نخست بازی را به ثمر رساند اما تیم ازبکی دو بر یک برنده شد و در دور بعد با شکست برابر پرسپولیس، با جام وداع کرد.

این تیم در سال 2004 و در مرحله گروهی به مصاف ذوب آهن رفت. در بازی رفت نماینده ایران با تک گل امانوئل ازوکام، بازیکن نیجریه ای به پیروزی رسید. اما در ازبکستان، پاختاکور موفق شد دو بر صفر برنده از زمین خارج شود.

پاختاکور با هر کدام از تیم های فولاد، صباباطری و شهرخودرو 2 بار روبرو شده که در هر دو بازی رفت و برگشت به پیروزی رسیده است. این تیم از جدال برابر نفت تهران نیز یک برد و یک تساوی را به دست آورده است.

دست بالای تیم ازبکی در تقابل با نمایندگان ایران / کری پاختاکور برای پرسپولیس با مرور تاریخ 2
دست بالای تیم ازبکی در تقابل با نمایندگان ایران / کری پاختاکور برای پرسپولیس با مرور تاریخ 3
دست بالای تیم ازبکی در تقابل با نمایندگان ایران / کری پاختاکور برای پرسپولیس با مرور تاریخ 4
دست بالای تیم ازبکی در تقابل با نمایندگان ایران / کری پاختاکور برای پرسپولیس با مرور تاریخ 5