دوشنبه 16 مهر 1403

دست رد بریتانیا بر سینه فرانسه / عدم حمایت از اعمال تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
دست رد بریتانیا بر سینه فرانسه / عدم حمایت از اعمال تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل

وزیر دفاع بریتانیا گفت که کشورش با پیشنهاد فرانسه برای وضع محدودیت تسلیحاتی علیه اسرائیل موافق نیست.

«جان هیلی» وزیر دفاع بریتانیا امروز (دوشنبه) گفت بریتانیا از پیشنهاد «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه برای اعمال تحریم تسلیحاتی علیه رژیم صهیونیستی حمایت نمی‌کند.

این مقام دفاعی بریتانیا به شبکه خبری «اسکای نیوز» گفت: «ما سیاست متفاوتی داریم. به‌عنوان دولت، مستقیماً چیزی به اسرائیل نمی‌فروشیم، اما مجوز صادرات مواردی که خطر جدی نقض قوانین بین‌المللی را دارند، لغو کرده‌ایم.»

خبر مرتبط رایزنی تلفنی مکرون و نتانیاهو درباره تحولات منطقه

نخست‌وزیر اسرائیل و رئیس جمهوری فرانسه در تماسی تلفنی تحولات منطقه و جنگ لبنان را مورد بررسی قرار دادند.

او با تأکید بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای برقراری صلح، گفت: غرب آسیا نباید در سال آینده هم وضعیتی مشابه یک سال گذشته داشته باشد. هیلی از طرف‌های درگیر خواست بر سر آتش‌بس توافق و گفتگویی را آغاز کنند که در بلندمدت به اجرای راهکار 2 دولتی و تشکیل کشور مستقل فلسطین منجر شود.

رئیس‌جمهور فرانسه در روز شنبه خواستار توقف فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی شد و این محدودیت را گام کلیدی برای پایان دادن به درگیری در غرب آسیا دانست.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این اظهارات، پیشنهاد رئیس‌جمهور فرانسه را «شرم‌آور» خواند و مدعی شد که رژیم اشغالگر حتی بدون کمک‌های غربی هم تمامی مخالفانش را شکست می‌دهد.

خبر مرتبط عصبانیت نتانیاهو از مکرون: شرم بر تو

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به درخواست امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای توقف تأمین سلاح برای تل‌آویو در بحبوحه تشدید تنش‌های جاری در خاورمیانه، این درخواست را «شرم‌آور» خواند!

او همچنین در روز یکشنبه در تماس تلفنی با ماکرون گفت وضع محدودیت بر فروش سلاح به رژیم صهیونیستی تنها به سود ایران خواهد بود و تأکید کرد تل‌آویو انتظار دارد دوستانش در این نبرد از رژیم صهیونیستی حمایت کنند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

دست رد بریتانیا بر سینه فرانسه / عدم حمایت از اعمال تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل 2
دست رد بریتانیا بر سینه فرانسه / عدم حمایت از اعمال تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل 3