پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

دغدغه های 24 سال پیش مرحوم مصباح یزدی / اینترنت جوانها را به مسیر خطرناک می برد / اخلاق دخترها رضایتبخش نیست / بنام آزادی، ارزشها را از ما می گیرند

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
دغدغه های 24 سال پیش مرحوم مصباح یزدی / اینترنت جوانها را به مسیر خطرناک می برد / اخلاق دخترها رضایتبخش نیست / بنام آزادی، ارزشها را از ما می گیرند

مردم صحبت پیغمبر را که 70 روز پیش از در گذشت ایشان بازگو شده بود،‌فراموش کردند و آمدند طبق اصول دموکراتیک برای خود رهبر انتخاب کردند.

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به وظایف کنونی شیعیان در جامعه‌ی اسلامی گفت: باید کلاه خود را قاضی کنیم و ببینیم که حسینی هستیم یا یزیدی. بنده شخصا نمی‌دانم اگر در واقعه کربلا قرار داشتم در آن شرایط حسینی بودم یا یزیدی حداکثر کاری که می‌توانستم انجام بدهم این بود که بی‌طرف باشم، نمی‌دانم شما حسینی هستید یا یزیدی اما امیدوارم که حسینی باشید.

بنا بر خبری که خبرگزاری ایسنا در 23خرداد 79 منتشر کرده، وی تاکید کرد: وقتی حرکت فرهنگی اسلام بر اثر سوء مدیریت رو به انحطاط است آیا راضی هستیم که با این عناصر مبارزه کنیم، آیا راضی هستیم که جانمان را از دست بدهیم؟ در این مرحله است که مشخص می‌شود چه کسی حسینی است و چه کسی یزیدی.

آیت‌الله مصباح یزدی اظهار داشت: کسانی هستند که دستاوردهای انقلاب را به باد می‌دهند اما به خاطر ریاست سکوت می‌کنند و من و شما هم در معرض آزمایش هستیم. باید ارزشهای اسلامی را پاس بداریم، نباید به نام آزادی و دموکراسی ارزشها را از ما بگیرند، خونهایی که برای این ارزشها داده شده‌اند، بسیار با ارزش هستند.

وی تصریح کرد: کار پزشک این است که بدن شما را سالم نگه دارد، آیا روح شما به اندازه بدن شما شرف ندارد؟ برای هر هزار نفر، یک روحانی نیاز داریم که شرفها را حفظ نماید.

مدرس حوزه علمیه قم ادامه داد: اینترنت جوانان را در یک مسیر خطرناک به پیش می‌برد و مواد مخدر مصرفش روز به روز افزایش می‌یابد، اخلاق جوانها بویژه دخترها رضایتبخش نیست و اگر این روند انحطاط اخلاقی ادامه پیدا کند دیگر از دستاوردها چیزی باقی نخواهد ماند.

وی در پایان تصریح کرد: یک راه این قضیه این است که پزشکهای روحی را افزایش دهیم، یعنی فعالیت حوزه‌ها گسترش یابد، جلسات مذهبی بیشتر شود، محیطهای مذهبی یک محیط دلپذیر شود و جوانان جهت حضور در مساجد ترغیب شوند. باید به جوانها احترام کنید وشخصیت قائل شوید.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1890052