سه‌شنبه 3 مهر 1403

دفاع مقدس موجب برهم خوردن معادلات قدرت شد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
دفاع مقدس موجب برهم خوردن معادلات قدرت شد

سخنگوی سپاه گفت: دشمن از پیروزی خود و شکست ما در جنگ تحمیلی مطمئن بود، اما معادلات قدرت برهم خورد و محاسبات دشمن علی‌رغم تمامی حمایت‌هایی که از او صورت می‌گرفت با شکست مواجه شد.

سخنگوی سپاه گفت: دشمن از پیروزی خود و شکست ما در جنگ تحمیلی مطمئن بود، اما معادلات قدرت برهم خورد و محاسبات دشمن علی‌رغم تمامی حمایت‌هایی که از او صورت می‌گرفت با شکست مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی‌محمد نائینی سخنگوی سپاه انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسم گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس که در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه دفاع مقدس یک هویت بود که همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی هویت دفاع مقدس را ادامه قیام عاشورا دانسته‌اند.

سردار نائینی ادامه داد: در جریان جنگ تحمیلی، دشمن از پیروزی خود و شکست ما مطمئن بود، اما معادلات قدرت برهم خورد و محاسبات دشمن علی‌رغم تمامی حمایت‌هایی که از او صورت می‌گرفت با شکست مواجه شد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی دفاع مقدس در خصوص نقش مردم و هدایت‌های امام خمینی (ره) در جنگ گفت: امروز آن‌گونه که باید به ساماندهی و اعزام نیروهای مردمی، لبیک‌گویی مردم به فرمان امام خمینی (ره) برای حضور در جنگ و هدایت‌های امام (ره) پرداخته نشده است.

سخنگوی سپاه افزود: دفاع مقدس آغازی بی‌پایان است و تا زمانی که بر آرمان‌های خود تأکید داریم، دفاع ادامه دارد؛ اما مصداق‌ها متفاوت است؛ دفاع از حرم یکی از مصادیق دفاع مقدس است که نیروهای ما با بهره‌گیری از تجارب دفاع مقدس توانستند در این عرصه، موفق باشند.

سردار نائینی با بیان اینکه در دفاع مقدس مسئولیت تبلیغات جنگ بودم، یادآور شد: در مدیریت افکار عمومی در طول جنگ به‌خصوص در حوزه داخلی مشکلی نداشتیم؛ اما در منطقه و جهان، رسانه در دست دشمن بود.

وی خاطرنشان کرد: در زمان جنگ، رسانه ما تریبون نماز جمعه و چندین روزنامه بود و وظیفه ما حفظ روحیه رزمندگان در خط مقدم، حفظ روحیه ملی و مقابله با جنگ روانی دشمن بود که توانستیم در حوزه داخلی به خوبی عمل کنیم.

سخنگوی سپاه در ادامه گفت: امروز در «جنگ ترکیبی» قرار داریم که هسته مرکزی آن «جنگ شناختی» است؛ در این جنگ، روایتگری حرف اول را می‌زند و افکار عمومی به عنوان قدرت اصلی، هدف این جنگ است؛ همچنین در این جنگ، محتوای رسانه‌ای مهمات اصلی محسوب می‌شود.

سردار نائینی در پایان به ضعف روزافزون رژیم صهیونیستی اشاره کرد و با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت در جبهه‌های مختلف به این رژیم اشغالگر حمله می‌کند، گفت: امروز عملیات رسانه‌ای ما نمی‌تواند آن‌گونه که باید این موضوع را تبیین کند و عملیات رسانه‌ای ما با صحنه مقاومت متفاوت است.